|
| starter sløvt..... Fra : ulle1905 | Vist : 451 gange 100 point Dato : 22-05-04 19:28 |
|
har nu 47,6 cyl polini vario,gearing og technigas next udstødning på min peugeot...
har prøvet med forskellige ruller og trykfjedre men den vil bare ikke trække igennem før den når over 20 km/t hvad kan det skyldes?.kører med 5 grams ruller nu og den vil ikke over 70..... nogen der har forslag til hvilken karburator jeg skal smide på?
og er der nogen danske scooter racing klubber?
| |
|
Du skal have en 20mm karburator, feks. fra West import.
VH Palle Hansen
| |
|
Der må overhovedet ikke komme fedt i nærheden af rullerne.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja men de bliver mere firkantede af smøring.
De skal normalt skiftes for hver 5000km eller hvis de "bliver slidt" skæve/kantet.
Jo lettere de er jo hurtigere vil jeg tro de bliver skæve.
De vil jo i fedt, komme til at klæbe og ikke rulle rigtig og samtidig ud.
Husk også at bruge den længde ruller der passer/fulgte med din vario.
VH Palle Hansen
| |
|
Har du evt. årøvet at stille på nålen? Eller sætte en anden dyse i? Hakker den ligesom om den 4-takter, får den for meget benzin...
| |
|
Og du skal da have en 21mm dell'orto på.. Cylinderen har meget lettere ved at sætte sig, når der ikke er kaburator på...
| |
|
tobi.drengen, ok, en 20 eller 21mm spiller ingen rolle, men den sætter sig da ikke hvis der ikke er kaburator på...
Den kan faktisk ikke køre. ha ha
Eller kan man måske sige så har den "sat sig"?
VH Palle Hansen
| |
|
Den kan så godt køre.. har selv kørt med 47,6+udstødning+vario, og hvorfor var det at den ikke skulle kunne køre? Selvfølgelig kan den da det.
Har ikke sagt noget med at det spiller nogen rolle om det er 20 eller 21, men hvorfor ikke købe en 21 når de koster det samme?
| |
|
det var ikke det jeg mente. Jeg troede han havde standard karbu på.
| |
|
ulle1905: Nu var det jo lettere hvis du skrev hvilken peugeot du havde.
Men du skal i hvert fald have vasket dit fedt af (Altså ikke dit, men varioens), og det skal gøres grundigt.
Hvis koblingen bliver blå, så har den feset rundt og blevet meget varm, så kan du jo lige så godt købe en anden racermodel kobling. Selvom jeg sjældent foreslår folk at skifte den orginale ud, selv med tun på, da de plejer at være gode nok. Så hvad der har fået din til at blive varm, kan jeg kun gisne om, fedt måske?
De allerfleste karburatorer har en studs for olie-tilførsel, og på nogle knallerter er der i stedet for en på membranblokken. De studse der ikke bruges skal blændes.
Når man køber tun, bør man købe hele "pakker" så man er sikker på at leverandøren kan garantere at karburator og udstødning, giver de ønskede HK, og at delene passer sammen. Der er jo ikke meget grin ved at få en karburator der skal omlaves for at passe på cyl/membran.
tobi.drengen: Jo, jeg tror også ulle har standard karbu på, men du skrev at: (Cylinderen har meget lettere ved at sætte sig, når der ikke er kaburator på) Og så svarede jeg lidt sjovt: (Den kan faktisk ikke køre. ha ha) Fordi en knallert ikke kan køre uden (Så skal det da være en indsprøjtningsmodel)
http://www.west-import.dk/
http://www.knallert-dele.dk/
http://www.protuna.dk
VH Palle Hansen
| |
|
Det er forskellig fra knallert til knallert. Men start med en 95(som der forhåbentlig sidder i når du får den) og hvis den 4-takter, får den for meget benzin,hvis den ikke 4-takter men køre underligt eller du kan mærke den ikke køre fuldt ud får den for lidt. Hvis ingen af tingene er der, køre den jo bare:)
| |
|
Det er næsten umuligt at forstå, om den glider eller hvad, ligeledes hvor stærkt den kører, og om den tager en fandens masse omdr. men ikke vil køre helt ud, fordi den ikke kan geare nok op.
Så jeg vil foreslå du ringer til: http://www.speed-up.dk de er specialister i peugeot.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : ulle1905 |
Dato : 01-06-04 19:48 |
|
jeg har sat en ny rem på idag og den gjorde det stadigvæk,så prøvede vi at sætte nogen meget sløve fjedre på koblingen så den smider koblingen ud med det samme næsten.men det virker stadig ikke ordentlig.
der er 30 kg fjeder og det eneste der ikke er skiftet er koblingsklokken og den prøvede vi også at slibe idag uden resultat.giver sku op........skulle aldrig have solgt min nrg =0(
| |
|
Nu huskede du at måle din nye rem, skriv evnt. målet indvendig i dækselet med tush.
Jamen koblinger virker kun under 30 km, og det har jo intet med den at gøre, det jeg skriver er fjederen, og hvis 30kg ikke er nok, så køb en til vision på 35kg. http://www.thansen.dk/products.asp?c=261891560&n=920816739#xy
Koster kun 49kr.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|