|
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:32 |
|
jeg har haft samme problem med en peugeot speedake. Når jeg kørte med fuld gas og nåede 90 km/t gik den ud og pruttede et par gange, når jeg så kom lidt ned i fart kørte den videre. Fandt aldrig helt sikkert ud af hvad det var, men tror at det kan være en omdrejningsbegrænser der går ind og lukker for strømmen til tændrøret.
mvh
jk6
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:42 |
|
hvis den ellers kører godt, så tror jeg ikke dysen har nogen betydning. pruttene kommer nok bare af at tændingen er afbrudt i perioder og der så kommer benzin i udstødningen hvilket så knalder lidt når motoren tænder igen...
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:53 |
|
jeg har hørt noget om at det er en ledning der skal klippes over men hvilken ved jeg ikke. Prøv at spørge hos en peugeot forhandler.
| |
|
Du har nok sat et tændrør på med for lavt varmeværdi, tændrøret bliver for varmt og kan ikke transportere varmen hurtig nok væk. Tændrøret gløder og antænder blandingen for tidligt.
Hele hemmeligheden ligger i at analysere hvordan tændrøret ser ud efter en hurtig kørsel, og jeg vil gætte på dit ser tørt og forbrændt ud, i alvorlige tilfælde smelter elektroden og det samme gør stempel mm.
Du kan også med fordel give karburatoren en dyse lidt størrer.
Og vil have meget ud af at sætte en størrer udstødning på, og også karburator.
VH Palle Hansen
| |
|
Den slår en skid i udstødningsrøret, fordi der er blevet pumpet noget benzindamp ud i røret, hvor det så bliver antændt, det er ikke ualmindeligt, og hvis du er sikker på du har det rigtige tændrør, behøver du ikke at være bekymret.
"Fejlen", forsvinder først når du får anden udstødning og karburator.
Du har vel fået fjernet blindrøret på udstødningen?
VH Palle Hansen
| |
|
Luftskruen har kun noget med tomgangen at gøre, og ikke med hoveddysen, som åbnes helt med nålen når du kører bundgas.
Hoveddysen bestemmer hvormeget der kan suges op af svømmerhuset når du kører fuld gas.
"er der nogen måde jeg kan få den til at gå ordentlig med standard", er det et stort problem at den giver et knald, mange syntes det er sjovt. Det er muligt den lader være, hvis du sætter anden udstødning på?
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 108 point Dato : 15-05-04 22:52 |
|
Ja blandingsskruen er også den der kaldes luftskruen, og har kun noget med hvordan den går i tomgang, og en lille smule med hvordan den tager gassen fra tomgang, at gøre.
Men hvorfor den er næsten helt ude, må du nok spørge om, for de fleste stilleskruer, skal stå ca 1 1/2 omgang ude, når de har været helt inde.
Store fingerskruer, som sidder udvendig er også en slags tomgangsskrue, men de stikker bare ind, og skubber gasspjældet op eller ned (Ind hurtigere tomgang)
De små som kaldes luft/blandings skruer bestemmer derimod hvor fed blandingen skal være når den går i tomgang.
Og hvis den er helt ude, så skyldes det nok at en lille dyse som også sidder i bunden af svømmerhuset ( Ved siden af hoveddysen)enten er lidt stoppet eller faktisk er for lille til at holde den størrer cylinder med benzin.
VH Palle Hansen
| |
|
Hoveddyser har THansen og mange andre, og tomgangsdyser, skal du nok have ved forhandleren.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|