|
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:29 |
|
det er fordi at når du slukker motoren så kommer der ikke længere strøm til autochookeren og spjældet i denne vil åbne for benzinen. Derfor hakker den de første hundreder meter indtil strømmen fra generatoren får spjældet til at lukke igen.
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:43 |
|
ja... lære at leve med det :)
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 15-05-04 18:49 |
|
hmm, det kan muligvis skyldes karburatorjusteringen. Hvis motoren har fået en mere mager blanding inden så har den ekstra benzin den får når du starter motoren igen ikke så meget at sige.
| |
|
Tyder på du nu skal gå et trin op i dysestørrelse, hvilken dyse kører du med nu?
Hvis den kan race op, på støttefod med det samme, så betyder det du skal have størrer dyse i.
VH Palle Hansen
| |
|
Jeg mener, hvis den er kold, og du sætter den på støttefod, så baghjulet er fri, vil den så godt tage gassen, og gå op i omdrejninger, uden at hakke.
Jeg tror også det kan skyldes, at nålen i gasspjældet er for langt nede, eller karburatorens luft/tomgangsdyse, skal skrues 1/2 omdr. ud, det kan du jo roligt prøve, du kan altid skrue tilbage igen.
Men det afhænger af mange ting, feks. om du vrider gassen helt i bund, når den er kold, og derved får dine udsættere.
Du kan også prøve at slå elektrode afstanden sammen, altså lidt tættere med den vinklede jernbøjle på tændrøret, men stadig så du kan få en tyk tommelfingernegl imellem, og prøv så om den laver disse udsættere.
Jeg er ikke 100% sikker på den med størrer dyse, før jeg har hørt lidt mere om hvordan den opfører sig, min hvis det er, så snakker vi om et eller højest 2 numre størrer, dvs. fra dine nu 90 til 100
VH Palle Hansen
| |
|
Det skal der vist lige tænkes over, vender tilbage, i morgen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : PANO |
Dato : 18-05-04 01:45 |
|
Skal ikke gøre mig til ekspert, men det lyder måske lidt henaf et luftfilter der skal renses og måske som tidligere nævnt ville en justering af din elektrode på tændrør også kunne afhjælpe problemet.
PANO
| |
|
Ja den med elektroden lidt mere sammen er da et hurtigt forsøg.
Det med vildt op i starten, kan ligne noget med stilleskruen til tomgang.
Og så tyder det stadig på for lille dyse, men en lille mulighed for for stor dyse. Men det prøver du med at fjerne luftfilteret, for hvis den opfører sig bedre uden luftfilter, så er dysen for stor.
Hvis det bliver værrer, så må vi formode dysen er for lille, og det kan kontrolleres ved at spærre for 1/2-3/4 af luftfilteret med et stykke plastik, hvis den så opfører sig godt, ved vi den skal have størrer dyse.
Det med vildt op i omdr. kan også skyldes en defekt svømmerventil: At når du slukker (Og hvis den går rimeligt stærkt i tomgang), så fortsætter benzinhanen med at være åben så længe motoren bevæger sig, og så løber der benzin ned, så svømmerhuset bliver for fuldt (Benzinstand over normal). Når du så starter får den rigeligt og løber op i omdr. indtil det er ædt, og så er svømmerventilen ikke så utæt, andet end motoren kan æde i takt med det drypper ned.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 19-05-04 07:34 |
|
Nu er tomgangsskruen på en dellorto 17,5 karburator ikke en fingerskrue..Jeg ved ikke om fingerskruen kun sidder på den originale, men jeg købte jo en 17,5mm karburator da jeg skiftede til en racercylinder..For jeg mener jo at man bestemt hverken skal eller burde køre med en almindelig karburator så snart man har skiftet til et større kit!...Den kan simpelthen ikke køle sådan en cylinder ned og oven i det får den heller ikke nok benzin med en almindelig.. ..I værste fald kan skidtet sætte sig og så har man balladen........Men du skal lige have dine point, så dem får du her..
MVH
Tigeren
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|