|
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 04-05-04 20:36 |
|
Hvor rasler det fra? Er det udstødningen, cylinderen, motoren, varioen, koblingen, forhjulet, styret eller hvad?
Jeg tror ikke det er membranpladerne. Og hvis du har fået nogle carbon membranplader, bør du skifte dem med de originale. Ikke fordi det giver noget, men så er du sikker på at motoren holdes ren for de små membranspåner der evt. kunne komme fra de originale.........
Mordex.
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 04-05-04 21:12 |
|
Membranpladerne sidder i membranen der er under karburatoren. Hvis du inden for den nærmeste fremtid skal skifte karburator, kan du vente med at skifte pladerne til du har det skilt ad. Det er jo ingen grund til at rode med det 2 gange
Hvis det ikke raslede inden du skiftede cylinder, er det jo sikkert cylinderen.
Jeg har ikke hørt om at disse cylindre rasler, men det lyder lidt tyndt. Det hele skal jo glide pænt sammen, og ikke rasle.
Du er sikker på at du ikke forveklser raslelyden med den dejlige alucylinder-lyd?
Har du husket at skifte dysen samtidigt med påsætningen af cylinderen? Har du husket at vende stemplet rigtigt? Stempelringen er også korrekt monteret? Har du spændt det hele rigtigt sammen?
Mordex.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 04-05-04 21:31 |
|
Men stemplet kan vel vende en halv omgang - og så være ude af ballance.
Hvad med tændingen, står den rigtigt - det kunne måske være tændingsbanken.
Bare et par forslag.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 04-05-04 21:44 |
|
Der lyder jo til at være cylinderen, da det ikke raslede før skiftningen af den.
Når du montere en større cylinder, skal den bruge mere benzin. Derfor skal du skifte dysen til en større så der komme mere benzin ned til cylinderen. Ellers vil den jo sætte sig. Men om det er grunden til raslelyden kan jeg ikke sige. Det er det måske ikke når du nu siger at den trækker rigtigt fint. Rasler den også i tomgang? Har du pillet krumtappen? Det kunne jo være at krumtappen ikke kan holde selvom den burde. Måske går den skævt???? Måske det kunne være krumtapslejrene?
Har du skiftet til racingnåleleje? Raslede den med det samme eller kom lyden efter lidt kørsel??
Er det raslelyd eller bankelyd?
Med svar på alle de spørgsmål jeg har stillet, bliver det nemmere for Palle at svare
Mordex
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 04-05-04 22:06 |
|
Den rasler faktisk kun i tomgang..Den raslede med det samme..Den kommer op på ca 9500omdr. og tager ekstrem godt fat og ingen døde perioeder, så jeg tror nu ikke at det er noget med dyserne..Så omdrejninger kommer ned til baghjulet..
Der hørte et leje med som skulle sidde på enden af krumtappen hvor stemplet er og har skiftet det..Kan ikke huske hvad det leje hedder ..Det er en raslelyd..Pilen på stemplet peger nedad ligesom på det gamle stempel, så den skulle være i vinkel..Det lyder som stempelringene, men jeg ved ikke helt..Jeg tror nu ikke at det er krumtappen der går skævt..Det ville jeg nok godt kunne mærke..Ja for den originale krumtap er testet op til 14000omdr, så den burde kunne holde til det da jeg ikke har hardcore tunet den..
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 04-05-04 22:13 |
|
Ok. Vi kan sikkert udelukke krumtappen. Det er helle ikke dysen. Det leje hedder nåleleje.
Hvis det havde været stempelringene ville den vel også rasle med fart på. Og havde det været stempelringene, ville mekanikeren nok opdage det.
Nå, jeg står nok af her. Jeg kan ikke komme med flere bud/ideer lige nu desværre .
Palle kommer nok
Held og lykke. Håber at det lykkedes for dig.
Mordex.
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 04-05-04 22:50 |
|
Det er helt i orden. Jeg prøver altid så godt jeg kan
Og jo, dyserne sidder i karburatoren, nærmere i bundkaret.........
Mordex.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-05-04 23:05 |
|
Øhh pilen skal da vist vende opad og derved vendes stempelringene jo også og hvad med nålelejet i plejlstangen var der slør i tværpinden i stemplet det er ting der er vigtige og kan skabe lyde ???
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 05-05-04 13:46 |
|
det er forskelligt fra mærke til mærke hvad vej pilen skal vende, så det kan godt passe at den skal vende nedad når den også gjorde det på det gamle stempel. Selvom stemplet vendte forkert burde den ikke rasle.
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 05-05-04 21:55 |
|
Den forbrænder fint derinde i kammeret...Tændrøret er lysebrunt.Det er også en raslen og ikke en banken.
Har hørt at sådan en alucylle og topstykke ikke skal spændes med mere end 1bar, hvilket ikke er ret meget..Men har dog spændt den optimalt vil jeg tro..
Fandt forresten ud af at den raslen også er der når jeg giver den gas.Skrev før at den kun var der når den stod i tomgang..Så det kan måske være en knækket stempelring som knækkede lige hvor jeg startede første gang efter monteringen af det nye kit...Lejet er også helt nyt da der fulgte et med..
Mange gange forsvinder fejlen ved at man tager det hele af og på igen..Det lyder underligt, men sådan noget sker tit har jeg hørt..
Men det er vel ikke værre end jeg kan gå til en forhandler og få ham til og se på både raslen og indstille min nye 17,5 karburator så den køre optimalt..Det er de sikkert 100 gange mere forstand på end mig og hvilken dyse der skal i så den kan køre i tomgang osv...
| |
| Godkendelse af svar Fra : hvidtiger |
Dato : 18-11-05 16:21 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|