Det er noget usædvanligt, at den så kan starte, for der efter at drukne, de fleste drukner, og vil ikke starte.
Du skal være sikker på at den virkelig er druknet, det ser du ved at tændrøret er vådt, og du kan lugte benzin op af tændrørshullet.
Det ville være ærgelig hvis vi kommer med en hel masse råd, og så tilsidst viser det sig at det i stedet var fordi den ikke fik benzin.
Hvis det sidste er tilfældet vil den starte med det samme, hvis du giver den en snaps (2 fingerbøl benzin ned gennem karburator eller gennem tændrørshullet) Hvis den så starter for at dø ud igen, så ved vi at der er tale om benzinmangel, som kommer fra feks. stoppet strålespids.
Når den dør, har du så set om der er gnist på tændrøret når det ligger mod stel?, for hvis gnisten pludselig standser, så virker det jo som om den drukner, da den under fart, stadig suger benzin/luft ind.
For så har du en tændingsfejl eller tændrørs eller tændrørshættefejl.
VH Palle Hansen