Der findes jo mange forskellige 45mm cylindere, og udstødninger der passer mere eller mindre godt dertil.
Jeg syntes at du skal være glad for dine 90km/t, specielt fordi den starter og kører, uden for meget bøvl.
Nu er det nærmest umulig at få størrer karburator til FS1, dog kan den slibes lidt opad, og poleres godt.
Hvis den virkelig går 90km/t vil jeg nu antage den yder ca 10hk.
Jeg syntes dog ikke der er ret meget mere at gøre, bortset fra at købe andet tun.
Dog ville jeg expermentere med et nummer større dyse, du kører nok med omkring 190, og så skulle den kunne tage 200 eller mere.
En anden ting som får FS1 til at holde lidt igen er tændingen som ikke kan stilles, hvis du kan lave om på tændingen, så den tænder lidt før, så vil det give noget ved de højre omdrejninger, man kan let ændre platinafstanden, men det giver ikke meget, og kan gå ud over gnisten, så den ikke er så effektiv. Så man må dreje hele ankerpladen ved ar bore nye huller i den. Den skal så drejes mod svinghjulets retning. Så i stedet for 1,3 mm før top, skal man gerne op på en gnist der kommer 2-2,5 før top.
Der kan også komme en del mere effekt ved at vælge anden udstødning.
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
VH Palle Hansen