Koblingen er aktiv op til 10 km/t
Rullerne er aktive hele tiden, men kommer ved en bestemt hastighed "i fastlåst stilling", hvor de ikke kan mere, nemlig hvor de har skubbet remskiven i yderstilling.
Man kan ikke sige nøjagtig hvor de giver mest, da det afhænger af: Vægt/skivens skråhed/glathed/remmens tilstand/motorens drejningsmoment mm.
Men faktum er at lette ruller giver god acceleration ved lav hastighed, og tungere giver lav acceleration ved lav hastighed, men bedre acceleration højre oppe i hastighed.
Altså tophastigheden er den samme.
Og hvor man vil have sparket, skal man selv forsøge sig med rullevægt, da 2 maskiner ikke reagerer ens.
Men vil du på baghjul, ja så snakker vi om ca 3 g. Til gengæld ræser motoren næsten op i fulde omdrejninger, med det samme, og rykker godt op til 30 km/t
5 g giver ikke så vild acceleration, men giver bedre acceleration mellem 30-50 km/t
VH Palle Hansen