|
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 29-03-04 11:12 |
|
Man kan tage kaburatoren af og kører stemplet op indtil der mangler 2½ mm i at den er forbi indsugningshullet så tager du en ridsespids og tegner en bue på stemplet efter indsugningshullet tager stemplet af og filer det markerede væk med en buefil og så har du en hakning der gir en del.Meeen det er selvfølgeligt ulovligt med mindre du kører på en bane skal jeg sige
Mvh sune
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 29-03-04 12:13 |
|
Det er ikke nødvendigvis sikkert at det giver noget... Jeg overvejede selv at gøre det samme engang, men jeg ringede ned til motoline og spurgte og fik svaret at jeg nok bare ville "kvæle" motoren da stempel og cylinder er tilpasset således at det yder maksimalt.
Men hvor hurtigt kører maxien egentlig?
| |
| Kommentar Fra : 30scooter |
Dato : 29-03-04 12:35 |
| | |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 29-03-04 12:37 |
|
Er karburatoren indstillet ordentligt? er der nogle "døde" punkter i omdrejningsområdet eller kan du høre den 4-takter?
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-03-04 12:39 |
|
Et godt forslag kan være polering af åndedrættet, dvs udstødning, indsugning og skyllekanaler. Som JK6 siger, tror jeg ikke på det kloge i at afkorte stemplet yderligere. Umiddelbart tror jeg sagtens du kan øge gearingen - den virker vel lav.
"Gratis" heste kan du få ved ren udstødning og perfekt indstillet tænding, dyse mv.
Nu er det vel ikke sådan at maskinen har mange mange km på bagen. I så fald kan det være smart at kigge på lejer og simmerringe.
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 29-03-04 12:46 |
|
kom også lige til at tænke på en ting mere. Hvis du kigger på skruerne der holder tændingsankerpladen så kan du se at der er en rille de kan køre i, altså du kan justere ankerpladens position. Hvis den står i midten så prøv at dreje ankerpladen ud i en af yderpositionerne. Så vidt jeg husker skal ankerpladen drejes modsat svinghjulets omløbsretning for at indstille tændingen til at tænde "højt" det vil sige at stemplet er tættere på top når tændrøret tænder, men prøv begge yderstillinger. Der udvikles dog en del mere varme når man kører med høj tænding så derfor er det vigtigt at din karburator er indstillet korrekt for at undgå at stemplet sætter sig. (gør det dog sjældent på en maxi, men alligevel...).
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 29-03-04 14:55 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 29-03-04 15:02 |
|
Den skal altså indstilles i tændingen til at tænde 1mm før top og det opnår du hverken ved for tidlig eller sen tænding men kun ved korrekt indstilling der ligger sådan ca midt i sporet (de aflange skruegange) ved for tidlig modarbejdes stemplet nærmest og ved for sen fuser kraften bare af
Mvh Sune
Ps det kan da godt være at man ikke skal tage ydeligere af stemplet hvis det er tun men er det standart så virker hvad jeg har beskrevet tidligere og den form for hakning er den bedste måde at udfører det på da man derved ikke laver en skæv gang af stemplet i cylinderen som hvis man som set så mange gange bare skærer et stykke af hele skørtet
| |
| Kommentar Fra : rasmusbuh |
Dato : 29-03-04 15:20 |
|
Det jeg ville gøre var at købe en større indsugningsstuds på 20 mm, hvis du ikke allerede har gjordt det. Karburatoren kommer ikke til fuld udnyttelse uden denne. Men du kan også som sune siger hakke stemplet.
www.4gear.1go.dk
og så ind under puch maxi tuning for at se hvordan
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 29-03-04 15:30 |
|
Hvilken dyse størrelse kører du med???
Hvilket filter har du monteret???
| |
|
Fil indsugeningen op! Da jeg havde samme tun på filede jeg den meget op så den både åbnede mere og før! Det hjalp en hel del!
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 30-03-04 08:29 |
|
Orsted_banden, du mener file indsugningen ned ikke? ned mod krumtabhuset? ellers åbner den ikke før, så åbner den godt nok mere, men hvis man filer for højt så åbningen går over stempelringen når stemplet er i bund er det helt galt....
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 30-03-04 08:49 |
|
med hensyn til tændingen så er det en fordel med højere tændning ved højere RPM. En maxi tænding kan ikke selv justere tændningstidspunktet afhængigt af omdrejningstallet som en bil f.eks. gør det og desuden kører en standard maxi med langt færre RPM end 30scooters gør det. Derfor når man tuner en maxi så meget, kan man opnå noget ved at stille tændingen en anelse højere end standard da motoren tager mange flere RPM.
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 30-03-04 10:13 |
|
et større tandhjul kan måske give mere fart. Men hvis det bliver for stort kan motoren ikke trække helt ud og du vil kun mærke at knallerten bliver sløvere, men hvis du har tandhjulet så bare prøv at sætte det på...
| |
| Kommentar Fra : 30scooter |
Dato : 31-03-04 08:52 |
|
Hmm det er svært med pointene,,, Hvem skal jeg give pointene. jeg giver Pointene til den jeg syntes hjalp mig mest... men i andre var også meget hjælpsomme. men jeg kan jo kun give point til en af jer..
MVH 30scooter
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|