|
| min karburator drypper :( Fra : jk6 | Vist : 2207 gange 50 point Dato : 19-03-04 13:31 |
|
Hej
Karburatoren på min piaggio NRG er lidt utæt. når jeg lukker op for benzin siver det lige så stille ud mellem karburator og bundkar. Jeg har skiftet svømmer og svømmernål og benzinhanen virker som den skal. hvad kan det skyldes?
Kan det være derfor at jeg ikke kan få den til at gå i tomgang hvad jeg en skruer på?
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 19-03-04 13:39 |
| | |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 19-03-04 13:41 |
|
ja, der er en pakning mellem bundkar og karburator, men problemet er at svømmeren ikke lukker for benzinen....
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 19-03-04 13:42 |
|
ja, men har lige skiftet svømmer og stiften der holder den, så tror ikke det er det... det er heller ikke sådan at det fosser ud af den... løber bare meget langsomt...
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 19-03-04 13:44 |
|
øh, ja, men hvorfor lukker den ikke ordentligt så :)
den er helt ny. kan ikke se hvad jeg eller kan gøre....
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 19-03-04 13:59 |
|
så dum er jeg dog ikke... Skidtet kan kun samles på én måde...
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 50 point Dato : 19-03-04 15:48 |
|
Man kan sige, der er 2 slags svømmerhuse, den ene har en svømmer, der direkte trykker på nåleventilen, den type er den enkelste, og der er sjældent så meget der kan gå galt, kun at der sidder skidt i ventilen, svømmeren kan være vendt, eller svømmeren er utæt, så der er løbet benzin ind i selve svømmeren.
Den anden type, er med udvekslinger og arme, de kan være blevet lidt bøjede, så svømmerhøjden er forkert. Denne type kan kontrolleres for om armene står i den stilling som producenten foreskriver, feks.: http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto_3_2.html
Hvis svømmerventilen ikke er tæt, vil benzinen til sidst (på de knallerter der ikke selv lukker benzinhanen) stige op til et sted, hvor der er et sikkerheds/inspektions afløb, hvis et sådant ikke findes, vil benzinen stige op gennem strålerøret, og løbe ud inde i selve karburatoren.
Scooteren/karburatoren, skal selvfølgelig stå lige.
En anden ting som afhænger af den karburatortype der bruges, er: Hvor er den normale benzinhøjde? Hvis den ligger over svømmerhuspakningen, skal den være 100% tæt, og kan jo hjælpes på vej med 2 pakninger eller lidt flydende pakning udenpå den alm pakning, dog ikke ved runde gummipakninger.
For en virkelig inspektion, kan det være nødvendig at lave en opstilling i en skruestik.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : JuHiSt |
Dato : 20-03-04 12:03 |
|
Drypper der også benzin når den ikke er tænt? Ellers kan det være noget med din membran, der ikke lukker ordenligt..
MvH
JuHiSt
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : jk6 |
Dato : 16-06-04 19:26 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|