En indsugningsforstærker suger alt det benzin motoren ikke kan nå at forbrænde op i et trykkammer når der kommer overtryk, og det bliver så suget tilbage i motoren igen lige så snart der kommer undertryk.
En indsugningsforstærker giver ikke højere topfart, den gør at scooteren får bedre gas-respons, hvilket giver en lille smule optræk. Det mærkes bedst på små cylindere, da de store somregel plejer at kunne suge det hele, så er det begrænset hvor meget den forstærker.
En insugningsforstærker fungere ved at det benzin at motoren ikke kan nå at forbrænde, bliver suget op i insugnings forstærkeren når der kommer overtryk, og suget tilbage i moteren igen når der kommer undertryk.... så der er faktisk noget om det i skrev med at det måske virker lidt bedre på en 40mm end et 47,6mm fordi et 47,6mm kan nå at
sluge alt benzinet og 40mm ikke gør.... det har også noget at gøre med hvor langt der er mellem indsugning og cyllinderen, det vil sige det vil gøre mere gavn på en ciao, fordi der skal benzinet først igennem krumtapshuset....