|
| Kommentar Fra : xtrain |
Dato : 26-02-04 17:40 |
|
hey tiemaster..
som du selv skriver" Nu har jeg fået mit tunrør på min ellers lovlige maxi " hvis den skal trække rent er du nok nødtil at gå hele vejen.. få dig et komplet 60-65ccm tun så kan den...
xtrain..
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 26-02-04 19:25 |
|
Det gøres mest effektivt ved at pille kaburatoren af og køre stemplet næsten helt op forbi indsugningshul på nær 2,5 mm så tager man en ridsespids og tegner efter plumpen på stemplet .
bagefter tages cyl af og stempel de 2.5 mm files af med en buefil som passer til buen og du har en prof hakning
| |
|
Det kan være at knallerten er gearet for højt, den gl. model med rund karburator har org. 13 tands foran og 47 tænder bagi.
Den nye med firkantet karburator har 13/45.
Endvidere kan tændingen stå forkert, så den tænder for tidligt (den skal tænde 1 mm før top), så får den trækkraften tilbage.
Man kan også skabe mere trækkraft ved at plane topstykket.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Viktor_PM |
Dato : 26-02-04 22:13 |
|
Du kunne jo som de andre også siger, hakke dit stempel, plane dit topstykke, hæve udst. kanalen. Eller bare købe en større kaburator og Cylinder.
Håber du kunne bruge mit svar.......
| |
|
Ved at bore (fjerne plomben) opnår du ca 10 km mere. ved at hakke ca 5 km, og begge dele ca 13km, topstykkeplaning , giver ca 5 km mere.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : BOFFEL |
Dato : 27-02-04 13:02 |
|
det er den nemmeste løsning at plane topstykke og bore plumben ud.
ud boringen klarer du nemt hved at tage en bore masine med slag og et ca. 10 mm bor til.
du borer først uden slag intil du ikke kommer lægere med det det vil sige at du har nået låse ringen når du kommer der til slår du slagefekten til og du skude gerne uden besvær komme igennem.
men hus at dit metal bor skal være med diamant for at kunde komme igennem det tykke lag metal.
husk også at spænde cyllen op i en skruetvinge der sidder fast ellers river den sig løs og så kan du eller alt mugligt komme til skade... og din cylle har i hvertifal ikke godt af det...
M.V.H. BOFFEL
| |
|
Boffel, du kan jo ikke købe et bor med diamant for normale penge, det koster flere tusinde kroner, det du mener er murbor, som nogen kalder diamantbor, og de kan slet ikke bore i hærdet hårdmetal. Og for det andet, vil plomben løbe med rundt, da den "er løs", men låst af en låsering, langt inde. Og hvis du har nået låseringen, er der ingen grund til at bore videre, men man kan bare fjerne låseringen, og tage plomben ud. Hvis slageffekten slås til på en sådan hærdet plomb, vil skærene springe af hurtigere en du kan tælle til 3.
Nej man skal bore med et lille bor, feks. 3 mm, op langs plomben, og når man rammer låseringen, trækkes boret ud, og låseringen smadres med uddriver. Jeg har taget en del plomber ud med denne metode.
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 27-02-04 18:59 |
|
Ja det bestemmer du jo selv, muligheden for at sælge, og købe anden maskine, kan jo også overvejes.
Men den hurtigste "gevinst", er at fjerne plomben, men der må ikke komme spåner ned i cylinderen, så det er smartest at skrue den af, før indgrebet.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|