|
|
Hvis den lettere kan starte med kickstart, skal du overveje at få et nyt batteri, ved feks thansen, nogle få gelebatterier (vedligeholdelsfri) skal have en bestemt lader, og kan ikke anbefales.
Batterier holder i gennemsnit 2-3 år, selvom der selvfølgelig er nogle der holder meget længere.
En billader kan godt være for kraftig, og varmer for stærkt på blysellerne, det kan også skade batteriet, og så skal man jo huske at kontrollere det for vædskestand, hvis den mangler skal der destilleret vand på.
Tænk også på at se på lyset om din generator virker. Når du kører tomgang er lyset svagt, og ved lidt gas, skal det blive kraftigt.
Muligheden for at din automatiske scooker er defekt, kan du få kontrolleret på knallertværksted. Men det kan også være at din strålespids er for lille, speciel hvis du har sat anden udstødning på m.v.
http://www.moped.dk/
VH Palle Hansen
| |
|
Fejlen er nok fjeder eller kikstarterakselen: http://www.thansen.dk/products.asp?c=216022023&n=919290804#xy
Ja det der er ikke noget galt i at bruge startkabler fra et bilbatteri, det er jo også 12 Volt, husk nu plus til plus og minus til minus.
Men du kan vel ikke køre rundt med sådan en fanden, i hverttilfælde må det ikke hældes for meget, så får du syre på tøj og lign.
VH Palle Hansen
| |
|
1. Jeg ved da heller ikke om dit batteri er godt nok, men lader generatoren godt nok?
2. Hvorfor kan du starte med bilbatteri eller lader på, er det fordi du skal bruge 5 sekunder eller mere for at få liv i den, og kan knallertbatteriet alene, godt trække den rundt ved mange startforsøg?
3. Og hvor hurtigt går den i gang, hvis du bruger lader/bilbatteri?
4. Har du skiftet tændrør og evnt. tændrørshætte.
5. Springer den let i gang, hvis den er varm eller står et varmt sted.?
6. Havde du den sidste vinter, og var der problemer da?
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 20 point Dato : 24-02-04 18:28 |
|
Problemet kan jo også skyldes at den har for lille strålespids, har du sat størrer udstødning på, uden at skifte strålespids? Hvis fejlen er det, så vil den starte let med et par fingrebøl benzin i tændrørshullet. (Og så ligger hele fejlen her, da der kræves ekxtra benzin i koldt vejr)
Jeg kan ikke lade være at spekulere på om det batteri er dårligt eller det ikke oplades med generatoren, derfor skal jeg vide:
men lader generatoren godt nok (Når du kører tomgang er lyset svagt, og ved lidt gas, skal det blive kraftigt.)
Hvordan er forlyset, ved tilstand og ved tomgang, er der særlig meget forskel.?
og kan knallertbatteriet alene, godt trække den rundt med mange startforsøg? Eller dør det hurtigt?
Er der stor forskel på startomdrejningerne med org.batteri og med lader på.?
Når laderen har stået i flere timer og ladet, så skulle ladestrømmen gerne være faldet til nær 0, hvis batteriet er ok?
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|