/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
pgo hot 50 halv død
Fra : trytter
Vist : 1862 gange
20 point
Dato : 23-02-04 14:16

hej.jeg har en hot 50 den kan næsten ikk starte når den er kold så skal der lade apperat til for at få den i live.det er ikk tændingen.hva kan det ellers være.og så vil jeg også lige høre hvadfor nogle begrænsinger der er på en hot 50...

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 23-02-04 15:12

Hvis den lettere kan starte med kickstart, skal du overveje at få et nyt batteri, ved feks thansen, nogle få gelebatterier (vedligeholdelsfri) skal have en bestemt lader, og kan ikke anbefales.
Batterier holder i gennemsnit 2-3 år, selvom der selvfølgelig er nogle der holder meget længere.
En billader kan godt være for kraftig, og varmer for stærkt på blysellerne, det kan også skade batteriet, og så skal man jo huske at kontrollere det for vædskestand, hvis den mangler skal der destilleret vand på.
Tænk også på at se på lyset om din generator virker. Når du kører tomgang er lyset svagt, og ved lidt gas, skal det blive kraftigt.
Muligheden for at din automatiske scooker er defekt, kan du få kontrolleret på knallertværksted. Men det kan også være at din strålespids er for lille, speciel hvis du har sat anden udstødning på m.v.
http://www.moped.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter


Dato : 23-02-04 16:51

kan man godt bruge et bil batteri på en hot 50 min kickstarter virker ikk


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 23-02-04 17:36

Fejlen er nok fjeder eller kikstarterakselen: http://www.thansen.dk/products.asp?c=216022023&n=919290804#xy
Ja det der er ikke noget galt i at bruge startkabler fra et bilbatteri, det er jo også 12 Volt, husk nu plus til plus og minus til minus.
Men du kan vel ikke køre rundt med sådan en fanden, i hverttilfælde må det ikke hældes for meget, så får du syre på tøj og lign.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter


Dato : 23-02-04 21:26

jeg tænkte på om man så ikk bare lave noget hjemmebiks ved at putte bilbatteriet ned i bagageboksen....

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 24-02-04 00:40

Det ender nok galt, og autobatteri er ikke nødvendig, hvis den lader godt nok. Du bliver nok nødt til at ofre de 199kr + en liter syre til 39kr: http://www.thansen.dk/products.asp?c=216137536&n=282592665#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter


Dato : 24-02-04 11:55

jamen det er et helt nyt batteri...og helt ny syre...jeg gider ikk købe et batteri igen...

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 24-02-04 17:02

1. Jeg ved da heller ikke om dit batteri er godt nok, men lader generatoren godt nok?
2. Hvorfor kan du starte med bilbatteri eller lader på, er det fordi du skal bruge 5 sekunder eller mere for at få liv i den, og kan knallertbatteriet alene, godt trække den rundt ved mange startforsøg?
3. Og hvor hurtigt går den i gang, hvis du bruger lader/bilbatteri?
4. Har du skiftet tændrør og evnt. tændrørshætte.
5. Springer den let i gang, hvis den er varm eller står et varmt sted.?
6. Havde du den sidste vinter, og var der problemer da?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter


Dato : 24-02-04 18:01

den kan overhoved ikk starte


Kommentar
Fra : trytter


Dato : 24-02-04 18:02

den starte med det sammen når den er varm har skiftet tændrør og hætte...starter med det sammen hvis den får lade apperat

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 24-02-04 18:28

Problemet kan jo også skyldes at den har for lille strålespids, har du sat størrer udstødning på, uden at skifte strålespids? Hvis fejlen er det, så vil den starte let med et par fingrebøl benzin i tændrørshullet. (Og så ligger hele fejlen her, da der kræves ekxtra benzin i koldt vejr)
Jeg kan ikke lade være at spekulere på om det batteri er dårligt eller det ikke oplades med generatoren, derfor skal jeg vide:
men lader generatoren godt nok (Når du kører tomgang er lyset svagt, og ved lidt gas, skal det blive kraftigt.)
Hvordan er forlyset, ved tilstand og ved tomgang, er der særlig meget forskel.?
og kan knallertbatteriet alene, godt trække den rundt med mange startforsøg? Eller dør det hurtigt?
Er der stor forskel på startomdrejningerne med org.batteri og med lader på.?
Når laderen har stået i flere timer og ladet, så skulle ladestrømmen gerne være faldet til nær 0, hvis batteriet er ok?
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : trytter


Dato : 24-02-04 18:44

jeg finder ud af det i weekenden tak for hjælpen palle hansen

Godkendelse af svar
Fra : trytter


Dato : 29-02-04 22:03

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste