|
| DHCP-server adgang Fra : Mettemaria | Vist : 588 gange 43 point Dato : 14-02-04 20:59 |
|
Hej Kandu-brugere.
Jeg har fået følgende problem:
Når jeg starter min PC, er der begyndt at komme følgende meddelse op:
Computeren kunne ikke få forbindelse til en DHCP-server. Der er muligvis lokale netværkstilslutninger der er tilgængelige.
Outlook og min internetadgang virker IKKE. Efter en 10-15 minutter kommer der følgende besked (noget i den retning): Der er oprettet adgang. Outlook og netadgang virker.
Har prøvet at geninstallere Windows samt virustestet. (Windows 98)
Hvad kan det skyldes - er det internt hos mig eller ? TELE2-kunde (ADSL).
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 14-02-04 22:47 |
|
Du kan åbne en komandopromt via Start - Kør.
Skriv cmd (el. command)
Enter
Skriv ipconfig/renew
Enter
Hvis den giver samme fejlmelding er der ikke forbindelse, og du skal så kontrollere kabler og evt. udskifte TCP/IP protokollen der kører DHCP.
Prøv lige først
Bjarne
| |
|
Hej Bjarne,
har lige prøvet - får forskellige kommandemuligheder frem: f.eks./renew_all - som vil forny alle netværkskort. Er jeg på rette vej ? - er ikke tekniker....
| |
|
hej igen Bjarne,
nøjedes med at skrive ipconfig:
fik følgende op: ethernet netværkskort.
IP-adresse,undernetmaske og standardgateway er udfyldt.
| |
|
næstsidste=224 - sidste = 0
der står 255 i anden maske
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 14-02-04 23:01 |
|
Så kan den være rigtig.
Virker det nu?
| |
|
Hej igen Bjarne,
Lige nu virker den - det er ved opstart at jeg får disse problemer - som nævnt får jeg at vide at der ikke er forbindelse til en DHCP-server - men efter en 10-15 minutter får jeg adgang - det er hver gang jeg starter op.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 14-02-04 23:11 |
|
Du burde hurtigt kunne få forbindelse ved at åbne med command og derefter skrive ipconfig/renew_all så skulle dit netkort blive koblet på hurtigt. Jeg har ikke lige en forklaring på fænomenet som jeg selv oplever ind imellem hos TDC.
Måske er der bare så mange brugere at man selv skal fange sin dynamiske IP, som bliver tildelt for en kortere periode ad gangen hvilket du nok kan se hvis du skriver ipconfig/all.
Bjarne
| |
|
Jeg ser dit point - det vil altså sige at man "skifter" adresse hyppigt ? Så blev jeg det klogere. Vil det være en ide at kontrollere min ipconfig, når jeg får fejlmeddelsen ?
Rent logisk skulle den jo så være tom - eller ?
Iøvrigt står adressen på DHPC-serveren der når jeg skriver ipconfig/all - er det den permanente adresse-eller "skifter" den også hyppigt ?
Med venlige hilsner
Mettemaria
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 43 point Dato : 14-02-04 23:28 |
|
Nej det skulle kun være IP adressen der skifter. DHCP serveren er den der styrer tildelingen.
Hvis du tjekker din IP opnår du i hvert fald større indblik i hvad der sker og kan evt bruge din viden til at kontakte support hos Tele2 hvor fejlen uden tvivl ligger.
På Windows XP har man lavet en lille repair under egenskaber for netværksforbindelsen så det er lettere at udføre IP adresse fornyelsen, men det er ikke normalt hvis det sker ofte og fejlen skal så meldes til udbyderen (Tele2).
Det er nok det bedste vi kan finde på lige nu.
Hvis du gerne vil lære lidt mere og løse problemer selv kan du bruge denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da
Der kan du søge på artikler om forskellige problemer med Windows.
Hilsen
Bjarne
| |
| Godkendelse af svar Fra : Mettemaria |
Dato : 14-02-04 23:30 |
|
Tak for svaret BjarneD.
Jeg kører videre herfra
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|