Det hedder ikke bundkaret, men svømmerhuset.
Den lille studs hvor det kommer ud, skal faktisk have en slange der føres til det fri. Det er for at der skal være normal-lufttryk over benzinen, og ikke det vaccum der ellers er inde hvor karburatoren får sin luft.
Hvis den slang bliver monteret og ført ovenud gennem gummimanchetten, kan benzinen ikke dryppe ud.
Men er afskæringsventilen defekt eller står åben på grund af skidt, vil det løbe ud rundt om svømmerhuset (som holdes af den store skrue i bunden)
Jeg kender udemærket problemet på FS1, hvis den står på en skrå støttefod, vil svømmeren bede om mere benzin, det er jo ikke knallertens skyld.
Problemet kan selvfølgelig løses ved at lukke for benzinen.
Den overløbs-studs kommer
Men ellers er der skidt i din afskæringsventil, eller den er defekt.
Afskæringsventilen (THansen kalder den indsugningsstuds nr.10101099) er den messingforskruning på karburatoren hvor benzinslangen går på.
Du kan godt skrue den af med en nr. 10 fastnøgle (brug den lukkede ende), medens karburatoren sidder på.
Så kan du rense afskæringsventilen med trykluft, men hvis du skiller den yderligere ad, så skal du bruge en pincet, til at fjerne låsen.
VH Palle Hansen