|
| Kommentar Fra : Toupie |
Dato : 23-01-04 16:17 |
|
Hej 369874123
Det siges at Eva og Adam var de første mennesker på jorden. De fik 3 sønner som drog ud i verden og formerede sig - samtidig er der en teori om, at vi nedstammer fra aberne, så jeg kan godt forstå du syntes det er klamt
// Toupie
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 16:30 |
|
Nu ved jeg det - det er derfor vi nedstammer fra aberne.
Der var de tre sønner og alle aberne.
Emesen.
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 20 point Dato : 23-01-04 16:33 |
|
Jo, jeg kan godt se det nu. Du keder dig virkelig 369874123.
Tro skal man ikke pille ved for det følges pænt ad med følelser.
Bortset fra det så er Bibelen jo en gammel krønike, der er skrevet på et tidspunkt hvor "hvorfor det" generationen endnu ikke var på tegnebrædtet og der for står der kun det der står fordi resten var i folks sjæl.
| |
| Kommentar Fra : ofa |
Dato : 23-01-04 16:55 |
| | |
|
Den med aberne (Darwinisme) er jo i modstrid med biblen, og derfor vil det aldrig være relevant at diskutere de to evolutionsforløb i samme tråd
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 18:10 |
|
Men vi har da et startproblem. For hvem formerede de sig med da de drog ud.
Hvis Adam og Eva var de første samt de to sønner (tre) så mangler historien da noget.
Men hvis det bare var de første i Paradis, så kan historien godt passe igen. Så det må det være.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-01-04 18:12 |
|
-> Better_Performance Jeg er bange for at spørgeren eller hvad vi nu skal kalde ham ikke er interesseret i Biblen så der sker næppe noget ved at inddrage alt mulig andet.
Han har på et tidspunkt skrevet et tip om biblen der får mig til at tro, at han keder sig noget så gudsjammerligt og derfor vil provokere os til at underholde ham. Jeg bliver lidt bestyrket i det fordi han har startet tre tråde i løbet af relativt få minutter og når han har fået lidt respons iler han videre til næste tråd, som selvfølgelig stadig er åben.
Det er et frit land, men tage ham alvorligt det vil jeg ikke.
->369874123 Ja hvad syntes du selv?
| |
|
Egentlig er det ganske interessant læsning.
Adam og Eva fik ganske rigtig Kain og Abel, Kain slår derefter Abel ihjel, og så er den ikke længere.
SÅ står der:
Så drog Kain bort fra HERRENS åsyn og slog sig ned i landet Nod østen for Eden
Kain Kendte (Kendte betyder her at formere sig) sin hustru, og hun blev frutgsommelig og fødte Hanok.
Og så kører den ellers derud ad
MEN længere henne står der så at Adam avlede med Eva frem til han fyldte 930 år gammel (ja 930) så han har altså stået for en stor del selv, hvilket jo så bare viser at vi er frygtelig indavlede allesammen
| |
|
--> 369874123
Kan regne ud du er nået til side 5, det er faktisk først derefter forklaringen kommer
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 23-01-04 18:30 |
| | |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:31 |
|
>BjarneD
jeg tror du misforstod mig.
jeg sage det med bibelen som en joke.
jeg har ALDRIG læst i bibelen. men du men kristendoms lærer sage at Adam og Eva fik 3 drenge flækkede jeg om af grin.
men nu vil jeg ikke prøve at kritesere dem som tror på gud. jeg synes bare det var sjovt.
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:34 |
|
ups lavede en fejl
>BjarneD
jeg tror du misforstod mig.
jeg sage det med bibelen som en joke.
jeg har ALDRIG læst i bibelen.
det var min kristendoms lærer der sage at Adam og Eva fik 3 drenge flækkede jeg om af grin.
men nu vil jeg ikke prøve at kritesere dem som tror på gud. jeg synes bare det var sjovt.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 23-01-04 18:40 |
|
Jeg har læst biblen (tvangslæsning) og finder på mange punkter dens billedsprog fuld af visdom og livskundskab, men jeg har aldrig taget den bogstavligt, ensige for pålydende.
</SKEPTIKER>
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:45 |
|
>molokyle
jeg er ikke i tvivl om at den er god på mange måder. det er ikke det jeg mener.
jeg sage det kun for sjov
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 23-01-04 18:54 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 23-01-04 18:55 |
| | |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:56 |
|
>molokyle
ja ja så siger vi det men jeg kom i tanke om det da jeg var her inde
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:58 |
|
>molokyle
men kan du ikke svare på mit spørgsmål i "det forstår jeg ikke"
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-01-04 18:59 |
|
Ja jeg må indrømme at være troende i egne øjne, men de kirketro har en anden opfattelse vist nok fordi jeg tolker for frit og derfor er det næppe mig der bliver fornærmet ogt jeg kan også se det morsomme, men jeg tvivler på at det kan kaldes filosofi det du udtrykker.
Jeg er enig med Molokyle i det vise og jeg er heldigvis aldrig blevet tvunget til at læse Biblen, men læser af og til i den nu fordi det sætter min oplevelse af verden i relief.
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:59 |
|
>molokyle
jeg smutter.
jeg skal spise nu
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 23-01-04 18:59 |
|
>molokyle
jeg smutter.
jeg skal spise nu
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 19:06 |
|
BjarneD
Ingen elektrisk marie, mobilos, microovn.
Mig og konen vasker lige så hurtigt op pr. håndkraft.
Og mine hænder er helt rene bagefter.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-01-04 19:08 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-01-04 20:22 |
| | |
| Kommentar Fra : Ulrich.k |
Dato : 23-01-04 21:52 |
|
Hej Skingur, Hvem er lillith, og hvor er hun omtalt?
| |
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 24-01-04 00:09 |
|
The Lilith Myth
Presented here is a chapter discussing Lilith, taken from Hebrew Myths: The Book of Genesis by Robert Graves and Raphael Patai (New York: Doubleday, 1964), pp 65-69. Graves and Patai have collected traditional Hebrew myths that amplify (and sometimes radically alter) stories found in the Book of Genesis. This chapter, titled "Adam's Helpmeets", deals in part with the Lilith myth. Each section of the chapter excerpted here recounts a "story" collected from non-biblical sources, frequently the Talmud -- sources are footnoted. The footnotes are followed by notes of author commentary. Hebrew Myths, is currently out of print, but a used copy can often be found at Amazon.com -- search for a used copy of the book. (A much more extensive discussion of Lilith is found in the The Hebrew Goddess, also by Rapael Patai. The Hebrew Goddess is in print and is listed next....)
http://www.webcom.com/~gnosis/lillith.html
Min computer er begyndt at finde alting på engelsk istf dansk.. skal liiige have ændret noget!!!!
Christina
| |
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 24-01-04 00:11 |
| | |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 24-01-04 11:47 |
|
hvad snakker i om?
opvask?????
hvad har det med noget at gøre
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 24-01-04 13:54 |
|
Opvask er vel lige så seriøst, som "læs ikke biblen"-Du indrømmede selv at du ville provokere og den lille opvask snak viser vel bare hvor seriøst vi tager dig og ikke emnet
Hilsen
Bjarne
| |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 25-01-04 14:55 |
|
Opvask er vel lige så seriøst, som "læs ikke biblen"-Du indrømmede selv at du ville provokere og den lille opvask snak viser vel bare hvor seriøst vi tager dig og ikke emnet
Hilsen
Bjarne
____________________________________________________________________________________________________
jeg har ikke indrømmet at det var for at provokere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeg skrev i stedet "men nu vil jeg ikke prøve at kritesere dem som tror på gud".
så hvad mener du med det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 25-01-04 16:41 |
|
Citat:
>jeg tror du misforstod mig.
jeg sage det med bibelen som en joke.
jeg har ALDRIG læst i bibelen. men du men kristendoms lærer sage at Adam og Eva fik 3 drenge flækkede jeg om af grin.
men nu vil jeg ikke prøve at kritesere dem som tror på gud. jeg synes bare det var sjovt.<
Du må undskylde, men det opfatter jeg som en provokation, og nu vil jeg indlade sagen!
Hilsen
Bjarne
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 26-01-04 12:34 |
| | |
| Kommentar Fra : 369874123 |
Dato : 26-01-04 17:09 |
|
>skingur
jo, - du kan jo starte med at lukke tråden!!!
__________________________________________________________
hvordan???????????????????+
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 26-01-04 17:13 |
|
Du kunne jo acceptere et indlæg som svar. Det virker.
Om du så vil ulejlige dig med at finde det bedste indlæg er op til dig selv.
Hilsen
Bjarne
| |
| Godkendelse af svar Fra : 369874123 |
Dato : 26-01-04 17:30 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 26-01-04 17:33 |
|
Interessant svar du valgte selv om det kun var to stjerner værd
Hilsen
Bjarne
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|