|
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 17-01-04 12:47 |
|
Lidt oplysninger:Vedvarende elastisk silikone tætningsmasse til motor, gear og karosseri.
Temperaturbestandig fra -50 grader til +250 grader - kortfristet til +300 grader.
Hindedannelse efter få minutter
Indhold: 100 gram.
Vulkaniseringstid ca. et døgn ved 1,5mm
Dur det ????
| |
| Kommentar Fra : pahus |
Dato : 17-01-04 12:51 |
|
Så varm bliver din motor ikke så det kan du rolig bruge. Husk at rense pakfladerne rene med feks. benzin eller
fortynder først, ellers vil det flydende pakning ikke holde tæt. Der skal kun påføres et tyndt lag, da halvdelen af det overskydende bliver presset ind i motoren.
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 18-01-04 12:23 |
|
Køb du hellere en ordentlig pakning med metal kerne, den skal nok holde!
Hvor kan de fåes, jeg kan ikke finde dem på nettet.....
| |
|
Har aldrig hørt om metalkerne i bundpakninger, men så må de da kunne fåes et sted?
Flydende pakning er lige så godt alle steder, på nær til topstykke (meget kraftig varme) og hvor der kræves tykke pakninger (Vibrationer, isolering, som ved studs for karburator)
Flydende pakning er også godt, hvor metaloverfladerne er ujævne/ridset, og kan bedre fylde ud, hvor feks. en bundpakning på 0,4 mm ikke kan "give sig".
Den er også billig, og kan hurtig lægges, hvor krumtaptoppen er udfræst, og kræver at den orginale pakning tilskæres.
Den findes i mange varianter, hver med deres egenskaber, og Thansens er ikke de bedste.
Ulempen er at den kun kan bruges en gang, hvor en alm bundpakning, der smøres med olie på cylindersiden, slipper let og ikke går i stykker, og derfor kan bruges igen. Ligeledes er ulempen at når man skraber flydende af, sprænger den, så stumper let ryger ned i krumtaphuset.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|