/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
start problemer med zippen igen igen!!!!
Fra : passola
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 31-12-03 10:28

Ja her i går da jeg skulle ned til min køre zip startede den i første hug, men den havde meget svært ved at holde sig igang, så jeg gav den noget gas så den ikke døede!
Men så da den stod rimeligt stabilt gik den ud :'(
Og jeg kunne simpelthen ikke starte den igen..
Har prøvet diesel start uden videre resultat den vil bare ikke starte!
Jeg har forresten også tappet alt benzinen ud og købt noget "friskt" hvis der skulle ha været kondens i, men LORTET starter sq stadig ikke??
Hvad er der galt?

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 31-12-03 11:08

Prøv at hæld 2 fingerbøl benzin i tændrørshullet eller ind i karburatoren (kun hvis tændrøret er tørt)
Har du nok strøm på.
Vend tilbage og fortæl hvordan det gik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 31-12-03 13:29

Hej..
Mit tændrør er helt vådt efter 3 spark..
Det er ikke fordi den får for meget benz..
For den har kørt rigtigt godt sådan som den står nu og jeg har ikke pillet ved skruen til benz??
Hva er detr for noget lort?=

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 01-01-04 20:17

Du skal udlufte den (krumtap mm), ved at lukke for benzin, uden trændrør i sparke 15 gange med bundgas.
Se samtidig efter at der er gnist (Tændrørshætten på tændrøret og tændrørets metal ligger på topstykke eller andet metal på knallerten)
Et tændrør kan også pludselig dø, så hav altid et extra.
Der bør være en fin blå gnist mellem elektroderne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 01-01-04 21:37

der er fin gnist på og jeg har prøvet at udlufte den uden resultat!!!!


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 01-01-04 22:22

Ja hvis du er sikker på du har udluftet som beskrevet, med lukket tank, og den stadig ikke starter, men får et vådt tændrør, så er der meget der tyder på utætheder, der gør at kompresationen er dårlig på grund af utæt top eller bundpakning.
Men du kan da udlufte så meget at tændrøret ikke kan blive vådt, i hvertfald ikke med lukket benzin?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 01-01-04 23:50

har ikke lige tjekket om det bliver vådt!

Kommentar
Fra : kandu4thomas


Dato : 03-01-04 17:18

Hey Passola

Prøv lige at tjekke om der er kompression på scooteren, hvis du ikke har en kompressionsmåler, ka du bare stikke fingeren lidt ind i hullet i topstykket, og så kickstart den! Det gir lige et lille smæld, slet ik farligt eller noget og du skal ikke være bange du kan sagtens gøre det uden problemmr, har gjordt det på mange, for at mærke om der er kompression.... Fortæl så lige bagefter om der var kompression eller ej.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : passola


Dato : 03-01-04 17:40

der er komression!


Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-04 18:00

så må den da være gal med din CDI tænding... hvilken har du på ?!

Kommentar
Fra : passola


Dato : 03-01-04 18:08

stadnart
'



Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 03-01-04 21:28

Man kan da ikke mærke med en finger om der er nok Kompression på, og da der er fin gnist kan det da ikke være CDIèn?
Du er nødt til at finde ud af om den er forslugt, eller ikke.
Endvidere kan det være gal med din membran mallem karburator og cylinder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 03-01-04 22:42

Kan det ikke være kondens som ligger sig nede i krumtap hus?
Flyder kondensvan på benz eller ligger det sig på bunder af tanken?

Kommentar
Fra : kandu4thomas


Dato : 04-01-04 00:55

>>PalleBhansen

Jeg kan den undersprøjtme love dig for at du kan mærke om der er kompresions ellers har du fandme kørt rundt på en puch som har 0,5:1

Jeg er også begyndt at tro det kan være skidt og lort der er røget i krumtap huset.. prøv at kigge på krumtaphuset..

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 04-01-04 16:00

Hvis der er gået en bundpakning, eller en stempelring er knækket, kan den have svært ved at starte, men der vil alligevel være ca 3/4 kompression.
Hvor skulle det skidt og lort komme fra?
Ja vand lægger sig på bunden, men der bliver vel ikke ved med at komme vand?
Og da slet ikke efter den er udluftet flere gange. Og benzin hanen tager ikke helt nede fra bunden, men et stykke oppe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 04-01-04 16:28

Okay det lyder skummelt!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 04-01-04 16:49

Ja, men det er jo ikke sikkert det er det.
Hvis du vil prøve det med fingeren i tændrørshullet, (ikke særligt nødagtigt), så hvis du kan holde med tommelfingeren helt tæt over hullet, hvis kompressionen er ok, vil der slippe luft ud hvis du træder hurtigt på din kikstarter. Det kan næsten ikke lade sig gøre at holde tæt hvis alt er ok. Der vil slippe luft ud ganske kortvarigt.
Med tændrør i kan du somregel også mærke om kompressionen er som normalt, når du kikstarter.
Har du ikke et andet tændrør at prøve med, ellers slå elektroden sammen, så der kun kan gå en tommelfingernegl mellem, for selv om der er gnist ude i det fri, er det meget sværere at "gniste" under kompression.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 04-01-04 17:41

Jeg har ikke noget andet tændrør liggende!

Kommentar
Fra : passola


Dato : 04-01-04 17:42

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh nu startede den efter jeg havde haft membranen af og nede i krumtaphuset var der en masse vand!! der kom jeg bare noget karbo sprit i og hælde noget benz i og trådte det ud og så virkede den!!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 04-01-04 23:47

Ja det var det jeg sagde, "Du skal udlufte den (krumtap mm), ved at lukke for benzin, uden trændrør i sparke 15 gange med bundgas."
Men hvordan du har fået vand derned?
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : passola


Dato : 05-01-04 16:48

Sikkert kondens vand!!!
Starter og slukker den meget på en dag!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 05-01-04 18:08

Så må du fremover til at køre med ca. 3% sprit i benzinen, alm husholdnings eller bedre karburatorsprit. Spritten opløser vandet så det kan forbrændes, for det er ikke godt for bundlejer at det samles dernede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 25-02-04 13:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : passola


Dato : 25-02-04 19:45

Okay????????????????
Så må jeg jo hellere give dem til kandu4thomas..
Han var tættest på det var cdien der var gal!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 25-02-04 21:27

Ja jeg forstår ikke at det kun kunne være CDIèn hvis der var gnist på? Det må være første gang i verdenshistorien det sker?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 25-02-04 21:31

nej tror det var fordi at den ikke gnistede på de rigtigte tidspunkter..
Altså den sprang nogle gnister over:P:D:S

Kommentar
Fra : passola


Dato : 25-02-04 21:32

nej tror det var fordi at den ikke gnistede på de rigtigte tidspunkter..
Altså den sprang nogle gnister over:P:D:S

Kommentar
Fra : kandu4thomas


Dato : 25-02-04 22:41

Jeg har selv haft ligene problemmer med min Jog, og da jeg skiftet til en Metrakit CDI enhed, kørte den perfekt !

MVH
Thomas
Scooter-Planet.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 25-02-04 22:49

Ja, men de plejer enten at stå helt af, eller virke, er du sikker på at han har sat ny i?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola


Dato : 27-02-04 18:23

Jaja den var sq ny!!
Men ellers tak for en GUTES hilpf! heheh :P

Godkendelse af svar
Fra : passola


Dato : 27-02-04 18:23

Tak for svaret kandu4thomas.
               tak mand!
         

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste