Ja nu kender jeg ikke lige Fz 50, men slanger
PÅ karburatoren sidder der en slange fra Benzintanken, og der sidder en overløbsslange (hvis svømmeren hænger)
Så sidder der en slange fra Oliebeholderen (2-Takts) ned til oliepumpen, og fra oliepumpen hen til indsugningsstudsen (Mellem cyl og karburator)
Men alle de slanger har intet med sagen at gøre.
Den skal selvfølgelig have fuld choke, når den starter, og indtil den er blevet varm.
Hvis den før har kunnet køre i kulde efter den er blevet varm, så er der sket det at den er blevet utæt enten: Cylinderens bundpakning, eller utæt mellem karburator og cylinder, og i sjældne tilfælde krumtaphusets simmerringe (Pakdåser).
Hvis luftfilteret er taget af, opfører den sig også sådan.
Eller der er ændret noget, feks. plumben er fjernet, eller der er sat andet udstødning på.
Problemet kan afhjælpes med en størrer strålespids, men hvis den først nu opførere sig sådan, efter at have kørt alm. i koldt vejr, er det ikke den du skal skifte.
VH Palle Hansen