|
| 47 mm til maxi Fra : Orsted_banden | Vist : 709 gange 50 point Dato : 16-12-03 18:56 |
|
Jeg skal have et 47 mm metra kit til monza over på min Maxi, men hvor meget er det man skal fræse ud af motorblokken, og hvis der også kommer et monza forrør på, kan man så køre med det eller støder det på asfalden??
| |
| Kommentar Fra : zeck |
Dato : 16-12-03 21:28 |
|
jeg mener at forrøret vil skrabe på men er ikke sikker...
og du skal fræse ca. 2-3 mm op hele vejen rundt...
--zeck--
| |
|
hvor stærkt vil den så gå med sådan et sæt, hjemmelavet studs, 28 mm kaburator til crosser, 32 mm monza forrør, "la franconi dæmper???
| |
| Kommentar Fra : zeck |
Dato : 16-12-03 21:52 |
|
jeg ved det sku ikke lige men en 100-120 med den rette gearing
(en af mine venner har haft en maxi op på 130 med en 47 mm cyl.... jeg ved ikke lige hvad kabo han havde på.. men han havde en hjemmelavet dobelt udstødning på den var vild..!!)... men du skal nok lige tænke over at skifte krumtapen da en standart ikke kan klare så mange omdrejninger i længden..
--zeck--
| |
|
Det er også en metra racer krumtap.... Næ jeg er mere bange for at min standart kobling ikke holder.... jeg har 18-36 gearing på nu med et 45mm, så den burde kunne slæve det med 47mm
| |
|
Så sæt en racerkobling på, den skal nok holde, eller gør som ham her: http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
Han sætter den ud af kraft, men det syntes jeg er en dårlig ide, det værste (næsten) der kan ske med en kobling, er jo nærmest at belægningen "brænder af", og det er da til at forny.
VH Palle Hansen
| |
|
Min kobling tror jeg holder..... men hvad tror i gir flest omdrejninger, et 47-mm metrakit eller et 45-mm eurocilndro 4-membranet??? jeg har en 28 mm kaburator....
| |
|
Hip halløj
Hmmm jeg ville godt nok ikke anbefale at gå igang med det ! Du skal jo også plane topstykket og opbore skyllekanaler osv.. hvis du vil have den på max fart ! Hvor meget vil du have puchen til at gå ?! Jeg ved sgu godt det er pænt dyrt det her kit men ellers: http://www.protuna.dk/product.asp?c=12088108&n=19067303&pn=19067390 er pgså en løsning ! nu skriver du jo ikke opsætningen på din puch, med gearing, kaburator osv.. derfor er det lige sværdt for mig at sige hvad du har, men det her er ihvertald et komplet 7,5 HK tun sæt ! Som godt kan få din puch til at rive rundt i hjørnerne 100~ km/t på en god dag ! Ellers kan du jo lige selv kigge på lidt cylindre osv... !
Mvh
Thomas
| |
|
Hvor mange spørgsmål kommer du med?
1 Spørgsmål: hvor meget er det man skal fræse ud af motorblokken, og hvis der også kommer et monza forrør på, kan man så køre med det eller støder det på asfalden
2 Spørgsmål: hvor stærkt vil den så gå
4 Spørgsmål: Næ jeg er mere bange for at min standart kobling ikke holder
5 Spørgsmål: men hvad tror i gir flest omdrejninger
VH Palle Hansen
| |
|
Det er sådan et kit jeg har på nu, men det kan ikke gi flere omdrejninger en det det gør nu, og det er kun de der 105 km/t.... Så hvad for et af de to tror i ville være hurtigst
| |
|
Hmmm.... jeg har selv en kammerat som har 7,5 HK kittet, fra Thansen, hans går 110 km/t og jeg tror virkelig ikke du presser mere saft ud af din puch ! 105 km/t er da også fint nok for en puch ?! Er du klar over hvad stellet er lavet til ?! Bremserne er sgu heller ikke noget råbe hurra for..! Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med de 105 km/t, og hvis du vil have flere RPM, tjaa så må du begynde at polere studsen, cylindren og kaburatoren indvendig...! så gir det en lillle smule ekstra men det begynder altså også at være pudse arbejde ! Men normalt ville man også sige overstiger en puch bare de 100~ skulle den stell forstærkes, så hold du på de 105 km/t min ven :D
Mvh
Thomas
| |
|
Jeg har forstærket stellet... og nu er min cylinder så slidt at jeg aligevel skal have en ny, og da en af mine venner kan køre fra mig med sit 45-mm membran med kun en membran, ville jeg bare høre hvad for et i tror gir flest RPM????
| |
|
Hmmm den er sværd ! jeg prøver lige at høre nogle Xperter..! vender tilbage..
| |
| Accepteret svar Fra : zeck | Modtaget 50 point Dato : 19-12-03 00:01 |
| | |
| Kommentar Fra : zeck |
Dato : 19-12-03 00:03 |
| | |
|
Hmmm jeg vil nu blive ved med at køre med det tunsæt fra protuna som du stadigvæk har ! for at få en lille smule ekstra, smide Carbon membran plader, på membranen det gir lidt ! Og ta og poler cylinder (skyllekanaler) kaburator osv.. så den for mere fart på benzinen, dette skal gøre med det allerfindeste smergelærred/sandpapir omkring P1000, meget fint korn, så man absolut ikke ridser cylindren !
Zeck, det staves Kompression hehe...
Med Venlig Hilsen
THomas
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|