|
| Kommentar Fra : joker |
Dato : 30-11-03 19:37 |
|
Hejsa
Motoren på en ciao er meget let at tage ud af stellet. Efter du har gjort dette, så skal du demontere karburatoren.Sæt derfefter motoren fast i et skruetvinge med hullet, hvor karburatoren var før, pegende ned mod gulvet. Plumben i en Ciao er lavet af noget rimlig blødtmateriale, så derfor kan du bore den ud med et almindeligt jernbor. Lad nu være med at bore hullet for stort.....og pas på at der ikke kommer nogle spåner ind i krumtap huset.
| |
| Kommentar Fra : z0unds |
Dato : 30-11-03 20:53 |
|
Motoren skal skilles ad, men det tar' ikke meget mere end 2 timer af få den skilt og samlet igen!
MEN pas på med at borre hullet for stort!
| |
|
Nej Joker har ikke ret, det er kun de motorer der har plumben i cylinderen hvor studsen/karburatoren går på, og hvis en cylinder har en plumb der, kan den ses når karburatoren/indsugningsstuds er taget af.
Der er desværre ikke andet at gøre end som i dit eget link. Så skulle det da være at fordi nogle Ciao har en plumb der, men ikke hvad jeg ved af. Men det er normalt der de sidder ved alle andre motorer. Du kan jo se den på den maskine du har skilt ad.
VH Palle Hansen
| |
|
Nej det ved jeg, hvorfor fan skriver du det så?
VH Palle Hansen
| |
|
Hvor sidder plumpen så hvis den ikke sidder i cyllenderen og i indsugningen bag karburatoren...?? ved godt jeg er lidt fatsvag.....
| |
|
Motoren ligger ned, cylinder/tændrør peger fremad, dvs krumtappen vender bagud (på normale motorer vender den nedad).
I bunden af krumtappen (i samme vandrette plan som tændrøret) og ud i et med denne , er støbt en studs til at spænde karburatoren på. I denne studs er indpresset en plomb. Samme princip har Velo.
Så i stedet for som normalt at stempelet åbner ned til krumtappen(derfor kan disse hakkes), er Ciao`s karburator direkte i forbindelse med krumtappen.
Det er en yamaha FS1 også, men den har en membran, der skal lukke, når der er overtryk i krumtappen.
VH Palle Hansen
| |
|
Jo, men kan man så ikke som z0unds skriver gøre det uden at skille den af....
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 30 point Dato : 01-12-03 17:17 |
|
Hvis du har ilt og gas (eller en effektiv gasbrænder), og lynhurtigt kunne opvarme studsen (er svært da aluminium pludselig smelter), vil jeg godt tro at den kunne rykkes ud med hovedet af et stort søm. (men plomben, må ikke nå at få varmen da den så udvider sig)
Men så kan du ikke bore hullet yderligere op, uden at der kommer alusmuld ind i de ædlere dele.
Men jeg vil heller ikke tro at yderligere opboring giver ret meget.
Men en opvarming er nok nødvendig, da jeg tror plomben er limet i med locktight, der slipper ved/efter opvarming.
VH Palle Hansen
| |
|
Kan en bundsel brænder gøre det....??
| |
|
Den er ikke rigtig god, da dens flamme er bred, husk det varmeste sted er i spidsen af den inderste blå flamme.
Du kan da prøve, det sker der vel ikke noget ved, undgå benzin i nærheden, og husk en spand vand.
VH Palle Hansen
| |
|
Okay.. jeg prøver, jeg skriver tilbage når jeg finder ud af om det virker.. går nok lidt tid...!!! men jeg kunne godt finde på at skille den af alligevel...!!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|