|
| Accepteret svar Fra : webgun | Modtaget 50 point Dato : 27-11-03 21:02 |
|
pallebhansen har ret!!
det er mig bekendt den eneste løsning på grove skader.
er der tale om mindre skader på gevindet kan du friske gevindet op med en gevindtap/vindejern.
| |
|
Ja webgun, men der er nok tale om et aluminiumstopstykke, og det bliver hurtigt ødelagt når der først "der er fejl", men hvem har lige en 14mm tap.
Men er et topstykke da særligt dyrt?
I mange tilfælde kan det orginale topstykke godt bruges, hvis det planes, det er ikke ret meget/hvis overhovedet et "racertopstykke", giver af HK.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : webgun |
Dato : 27-11-03 23:43 |
|
pallebhansen.
det er korrekt at det er de færeste private som har en 14mm tap.men en tur hen på det nærmeste smedeværksted så skulle den være løst..somregel endda uden beregning!!
taler vi om et nyt topstykke er prisen på et sådan nok begrænset til nogle få bassører...nu har jeg ikke rørt ved den slags i over en dekade men det er det næppe blevet dyrer af..
at alu er meget skrøbeligt kan vi nemt blive enige om.jeg tror heller ikke ,som dig, at en "planing" af topstykken på en motor af denne størelse har nogen mærkbar/gavnlig effekt!!!
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 28-11-03 15:48 |
|
Har sat det gamle lovlige 38mm topstykke på 45mm cylinderen. Den har aldrig haft et så godt bundtræk som nu.
Jeg beholder det lille lovlige topstykke på... Trode ikke det ville virke, men det er sgu godt...
| |
|
Caam2, Ja så må vi da håbe du ikke får brug for min hjælp mere?
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|