|
|
Ja du kan købe en komplet tunmotor til 7000kr ved westimport?
Der er ikke så meget andet at gøre, og der er ikke rigtig plads, og fjerne plumb kan man jo ikke på et tuncyl.kit. Man kan slibe/file skyllekanaler og udstødningsport størrer, før man polerer.
Du har vel fået katalog fra THansen? Er "den stang" i deres katalog, er det ikke selve krumtapakselen, og hvorfor vil du have fjernet den stang?
Palle Hansen
| |
|
For at tage motoren af stellet..... skal man ikke det.....?? Man kan jo ikke løfte den af der der stikker en stang ud hvor koblingen sad på..... og så skal jeg have skildt moteren af for at komme ind til lysspolen......
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 50 point Dato : 26-11-03 18:10 |
|
Nej den kan tages lidt skrå ud, ved at vende og dreje lidt med motoren, kan den komme ud så akselen lige klemmes fri, du skal selvfølgelig have de 3-4 bolte af der går gennem stellet.
NB: Stangen er selve krumtapsakselen, og kan ikke tages af.
Er det lysspolen eller fødespolen til tændingen der fejler noget.
Du bør skifte kondensator og platiner, når du nu har skilt det ad. Men først skal du have en aftrækker til svinghjulsmagneten?
Du har vel fået katalog fra THansen?
VH Palle Hansen
| |
|
Ja ja... selvfølgelig er har jeg det...Jeg har en aftrækker, og det er lysspolen... Jeg skal have nye stempel ringe, dem du ser på denne side, http://www.stc-tuning.dk/ - under piaggio > vepa ciao, passer de på alle ø43mm stempler... Hvis ik hvor kan jeg finde nogle der passer til mit stempel....??
| |
| Kommentar Fra : Stumpo |
Dato : 26-11-03 19:39 |
|
I skal bare trække motoren lidt skråt ud. Det kan lade sig gøre, for jeg har selv gjort det massere af dange.
Hvis du vil have det sidste ud af din ciao, så skal du købe et olympia-variomatic-sæt... det fås her: http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/15627.jpg
Jeg har sådan et sæt, men mangler bare lige et baghjul fra en vespa bravo, eller en vespa si... de skal være med variomatic, så hvis det er noget du kan hjælpe mig med?? ;)
| |
|
Ja jeg vil tro de passer på alle 43mm stempler, men Ciao er jo normalt født med Ø38.4mm stempel, så du kører altså med en racing cyl.?
Det kan være en god ide at file 1mm af "længden" på de nye stempelringe, for at den ikke skal sætte sig, ellers skal den køres lidt forsiktig til.
Stumpo: Jeg regner med at din Ciao er med støbte hjul, ellers bliver dit baghjul pludseligt 16", i stedet for de normale 17", men jeg ved ikke hvem der har et sådant.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|