|
|
Ja hvis der ikke er ændret på den, skal den jo heller ikke køre mere end 30km/t, det var nærmest kun Maxi af de ældre årgange der slap igennem den danske kontrol, med en hastighed nær 40.
Hvis luftfilteret er rent, og tændrøret har rigtig elektrodeafstand, så er der i hvert fald også tændingstidspunkt og ventilspillerum tilbage, at tjekke.
Rens det luftfilter, prøv evnt. uden.
Men ellers er der jo den "lette", løsning: Tag plumpen.
Hvis det er en af de første CD50 og ikke pk50, så har den mærkningen TUM-173 og er med 16mm karburator, og hundelet at bore, bare ved at fjerne den løse plump i indsugningen.
VH Palle Hansen
| |
|
du kan prøve at tjekke fluft filteret for skit eller tændrøret er slit. hvis tændrøret er slidt så skal du købe et nyt
| |
| Kommentar Fra : kokjo |
Dato : 13-11-03 18:42 |
|
pallebhansen/SteffenPetersen
Det er en pk50 ( det er dobbelt tjekket )
Alt er uberørt efter som jeg ikke har den større kendskab til det, meeeen den burde da ikke havne på 15 km/t når det går lidt op ad bakke, vel? og max 32 ned af bakke? * ja, jeg griner lidt af den satan til knallert *
Når den står på støttefod, lyder det som om den har større omdrejninger, end når man kører .... tjae enten lyder det som den er ved at drukne eller ikke får benzin nok. Luftfilter er rent, tændrøret er meget nyt/det er totalt rent.
Kan man rensen der hvor tændrøret skal sidde, eller skal den skilles helt af før man kan det?
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 13-11-03 19:44 |
|
Når den står på støttefod, skal den gå betydeligt højere op i omdr. end ved ligeudkørsel.
Og selvfølgelig mere end 15km/t ved "lidt op ad bakke", problemet er bare de mennesker der har kørt tun, kan ikke fårstå at en alm. knallert ikke kører hurtigere.
Nej man kan ikke, og skal ikke rense gevindet hvor tændrøret sidder i, men hvis du mener topstykket udom tændrør, så er det opløsningsmidler (benzin, petrolium, diselolie,motorrens mm) og trykluft.
Hvordan er chokker indrettet, for den kan måske hænge, fordi det lyder som om den får for meget benzin(i forhold til luft), det giver nemlig sig udslag i den ikke kan tage omdr. Det kunne tjekkes uden luftfilter, så skulle den nemlig køre stærkere, og køre op i flere omdr.
Du skal også tjekke at gas kabelet, giver fuld gas (når håndtag er i bund, skal "kabelet være stramt", uden "slør"
Det med at den får for meget benzin, kan også meget vel være at justeringsskruen på karburatoren er skruet for langt ud. Tjek ved at på støttefod, give fuld gas, samtidig skruer du en halv omdr. ind på skruen, for at se om den "tager omdr". Stil ikke anderledes på skruen end du kan stille tilbage (tæl omgange). På "støttefoden" skal skruen ikke give max omdrejninger, men skruen lidt ud igen for at give lidt extra benzin (trækkraft og koldstart). Næsten alle indstillingsskruer skal stå 1 1/2 omdr "ude"
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : kokjo |
Dato : 13-11-03 20:00 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
Var det ikke lettere, hvis du kiggede forbi og lavede den for mig *griner lidt af mig selv*
jeg kommer jo nok med lidt flere spørgsmål imorgen, igen.
Kokjo
| |
|
Jo hvor bor du, jeg bor i Horsens, men hvis jeg lavede den så blev du ikke uddannet Hondamekaniker, uddannelsen kræver at hænderne er skruet rigtigt på, og man træner i adskillelse og samling.
VH Palle Hansen
| |
|
Det fremgår ikke helt om du har haft den længe, og den har kørt godt, eller det er en du har købt fornyligt, og ham der havde den før har taget dig ved næsen/eller ikke kunne finde fejlen.
En mulighed er jo at lade en knallertmekaniker lytte og give et bud på hvad han tror er galt, det vil de fleste gøre gratis.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : kokjo |
Dato : 14-11-03 14:16 |
|
hejsa Pallebhansen
Jeg har haft den i en uge nu. Den er oprindeligt fra 97, men har stået i en garage i et år. Jeg fik afvide der bare skulle luft på bagdækket(det passede) og benzin på (det passede) ... den kørte fint de første km, men nu er den ved af gå ind i en præmens periode, jeg fatter det bare ikke, nu er den hellerikke meget for at starte *griner* .. Jeg er jo nok nødsaget og tage den ned til en mekaniker for at få ham til at se på den.
Kokjo
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|