Botsy, det var nemmere hvis du fortalte hvad det er for knallert?
Jeg regner med at du taler om plumben ved indsugningen.
Den helt store gevinst kommer bare ved at fjerne plumben, hvis den ikke fjernes, har det ikke den store effekt med større studs.
Du skal mse det som en helhed, luften kommer ind i en karburator (Ø? mm), studs (Ø? mm), cylinderhul (Ø? mm)
Hvis en af dem er mindre, vil luften lave "turbolens", (virvle ujævnt rundt) og skabe modstand så cylinderen (lig mærke til jeg syntes det er et dumt slang at skrive "cyllen") ikke får nok luft til at lave max kompression. (mindre HK)
Hele luftindtaget skal være så glat (luften bremses på siderne) som det kan være (polering), og bør ikke ændre profil eller retning.
Når plumben er taget, kaldes det for at knallerten er boret.
Når den er det, kommer næste trin: Større udstødning (fordi nu skal den af med mere forbrændingsluft), men heller ikke for stor, og helst en større dyse (strålespids)
VH Palle Hansen