|
| Fz 50 startproblemer Fra : Rainerx | Vist : 628 gange 50 point Dato : 04-11-03 17:04 |
|
Hej jeg har lige købt en fz igår.. mig og min ven kørte meget på den igår og den kørte helt uden problemer!
Problemet er at da jeg skulle ud og prøve og starte den gad den ik , jeg prøvede i ca 10 min. men den gad stadig ik..
Jeg har lige været ude og skifte tændrør men det hjælper ik!..
Hvad skal jeg gøre ? :(
Mvh. Rainerx
PS: den siger en pibbe lyd fra cylinderen..
| |
|
Utæt toppakning eller bundpakning.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 04-11-03 17:59 |
|
Sidder tændrøret ordenligt fast og er tæt????
Prøv om der gnist på tændrøret.
Får den benzin?
rens kaburatoren.
Dette var nogle få forslag.
kom evt. tilbage med flere oplysninger
MVH
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 04-11-03 18:22 |
|
tændrøret sidder ordenligt fast,ja.. har lige skiftet det..og der er nok benzin på.. ka godt være at jeg ska rense kabu..
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 04-11-03 18:24 |
|
undskyld mig men hvor sidder de der pakninger som Palle Hansen snakker om?
| |
|
Problemet med at pakningerne går, er at hvis motoren er rigtig varm, og man pludselig slukker (det er bedre at lade den gå lidt i tomgang), så opstår der spændinger mellem forskellige metaller Støbejern/aluminium, det giver utætte pakninger.
Toppakningen er en tyk kobber pakning der ligger mellem cyl. og topstykke.
Bundpakningen er papirtynd og ligger mellem cyl. og krumtaphuset.
Her ser du en cyl. der står på hovedet, dvs at bundpakn. passer på her.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=181166779&n=282523637#xy
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 04-11-03 19:55 |
|
det kan faktisk godt være at det er det , fordi mig og min kammerat slukkede og tændte den meget den aften..
| |
|
Jeg tør selvfølgelig ikke lægge hovedet på blokken.
Når man skifter tændrør for at få den til at køre igen, så ser man også efter om der er gnist på det.
Tændrørshætten sættes på tændrør efter det er skruet ud af topstykket, man holder tændrørets gevind ned mod stel (feks. topstykket) med en isoleret tang. Så prøver man at starte, medens man ser om der kommer gnist mellem elektroden.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 05-11-03 19:50 |
|
Ok tak Palle Hansen.. ska se om der kommer en gnist.. men ska have den ned til en mekaniker på fredag for at han ka kigge på den.. men jeg tænkte bare om han måske kunne sætte nogle nye ting på hvis jeg køber dem? og om han kunne køre cylinderen til hvis jeg nu køber ny..
Mvh. Rainerx
| |
|
Det kan da også være batteriet bare skal lades godt op med en lader.
Ja mekanikeren lever af at sætte ting på, så han vil gøre alt for penge, også selv om du leverer dem. Men du mener måske nye dele der fejler noget.
Køre til kan han ikke (ja han kan låne den ud til sin "svend". Men han kan file stempelringene lidt, så den ikke sætter sig (fast), når der skal ny tuncyl. på. Hvis det er tun?, men hvorfor skulle du ellers have ny cylinder, hvis det ikke var for tun?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 06-11-03 20:38 |
|
Fordi at den cylinder jeg har på er lidt gammel tror jeg! undskyld , men hvad mener du med at han ka låne den ud til sin "svend"?? leder efter en der ka køre cylle til hvis jeg ska have en ny på ;)...
Hvad koster den lader du snakker om og hvor kan man købe den??
Mvh. Rainerx
| |
|
Man bruger en billader (autolader), som næsten alle der har bil har. Man kan også selv købe en lille ved THansen.
låne den ud til sin "svend". Det er for skæg, en mekaniker kan ikke køre den til det skal du bare gøre ved at køre på den, uden at køre med bundgas, men ca halv gas, de første 20 km, så lidt mere osv. Hvis den ikke bliver "slidt langsomt", med et nyt stempel, kan det sætte sig fast, og måske ødelægge stempelet. Hvis den sætter sig fast, må man bare vente 5 min, til den er koldere, og så køre igen, og håbe på der ikke er sket noget. En cyl. der er lidt gammel, gør ikke noget, hvis den ikke er ridset indvendig.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 06-11-03 21:38 |
|
Tak , du..ska sku nok finde ud af det!.. :D det er nok heller ik sikkert at jeg skal skifte cylinder nu må jeg få at se hvad mekanikeren siger :)... indtil da ka jeg kun vente! :D
TAK FOR ALLE SVAR!! :)
Mvh. Rainerx
| |
|
Hvordan går det?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 11-11-03 18:06 |
|
Jeg har fået lavet den ;).. han skiftede pakningerne i cylinderen og nyt udstødning og så gav han den os nyt olie.. :D.. og den køre som en drøm nu hehe!! ;)
Mvh. Rainerx
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 50 point Dato : 11-11-03 20:14 |
|
Ja Ok det var godt at du er ræsende igen, så skal du jo afslutte spørgsmålet.
Utæt toppakning eller bundpakning.
VH Palle Hansen
Problemet med at pakningerne går, er at hvis motoren er rigtig varm, og man pludselig slukker (det er bedre at lade den gå lidt i tomgang), så opstår der spændinger mellem forskellige metaller Støbejern/aluminium, det giver utætte pakninger.
Toppakningen er en tyk kobber pakning der ligger mellem cyl. og topstykke.
Bundpakningen er papirtynd og ligger mellem cyl. og krumtaphuset.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Rainerx |
Dato : 11-11-03 20:35 |
|
Undskyld men hvordan afslutter man spørgsmålet? , og Palle?? jeg har lige et spørgsmål hvilken benzin er bedst at bruge til FZ? 92 eller 95 ?
Mvh. Rainerx
| |
|
Jeg vil mene 95 men det har kun en minimal betydning.
Til højkomprimerede motorer skal helst bruges højoktan, feks 98, det gælder for de fleste ældre knallerter, men din er extrem lavkomprimeret, så den skal have 92 eller 95. Men det må stå i instruktionsbogen.
Til oliebeholderen skal du købe fuldsyntetisk, ellers halvsyntetisk, jeg ved godt at det billigste er alm (ikke syntetisk) 2-takts olie, men det kan godt betale sig at give lidt mere for en god smøring.
Afslutte, joo det er noget med at ud til højre for ordet kommentar, står noget med godkend.
VH Palle Hansen
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 27-07-04 07:24 |
|
Vær venlig at lukke dit spørgsmål.
MVH
| |
| Godkendelse af svar Fra : Rainerx |
Dato : 27-07-04 12:30 |
|
Tak for svaret pallebhansen. Undskyld for den "senne lukning" :)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|