/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
God gearing til pcuh maxi k!
Fra : castrol
Vist : 559 gange
30 point
Dato : 17-10-03 13:31

Jeg mangler et par forslag til en god gearing.
Lige nu køre jeg med 16 foran 36 bagved, men den er sløv i optræk, vil gerne have den rimelig hurtig i optræk, dog skal den stadig kunne rykke når den kommer op i fart.!

Jeg har 70cc cylinder på, 20mm dellorto kaburator!

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 17-10-03 13:57

Jeg foreslår at du går ned i 14 tands foran, da den er allerede gearet meget på baghjulet.
Det er ligemeget om man gearer foran eller på baghjul, dog vil 1 tand mindre foran, virke som du fik 2 1/4 tand mere på baghjul: 36/16=2 1/4.
Det er billigst at geare foran (22kr), det er nemmest, og det er det tandhjul der er mest slidt.
Hvis du ikke har godt nok optræk, kan det også skyldes, for lille strålespids, og for tidlig tænding. Man kan på maxi stille tændingen, ved at løsne ankerpladen. Hvis den drejes med svinghjulets omdrejningsretning, vil den tænde lidt senere og have bedre optræk, men knap så mange omdrejninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : webgun


Dato : 17-10-03 17:15

Jeg er enig med ovennævnte.med 14 tands foran rykker pisset.14 tands foran og standard bagpå skulle den gå omkring 90km/t for fuld salle.det med den bagerest gering er urellevandt.standart styrer længe fint for en "mawi".
det bedste tun til "mawi" er helt klart 70ccm membrantun.men pas på med navene (for+bag)da de overhovedet ikke kan magte momentet, og bliver slidt op på rekorttid med fatale konsekvenser...styrt m.m..

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 18-10-03 00:11

Godt Webgun at du vil give mig ret, jeg har selv e "åbenbart hedder det Mawi", med 70cm3 med membrantun, (den er så tynd i cylinderskørtet, for at kunne gå ned i krumtaphuset, at jeg har set nogen brække), så pas på når sådan en kal monteres, og pas på når man ligger den for hårdt fra sig.
En 1-gearet (for det må man kalde en Maxi med slyngkobling), vil altid være noget sløv i optrækket (specielt hvis man har kørt på en scooter-type, som har maxmoment hele tiden), fordi motoren først yder maximalt ved et bestemt omdr-tal, feks 7000 o/m., til gengæld
er der ikke så meget der kan gå i stykker, og så er den langt billiger at købe.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : castrol


Dato : 18-10-03 09:45

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste