|
| God gearing til pcuh maxi k! Fra : castrol | Vist : 581 gange 30 point Dato : 17-10-03 13:31 |
|
Jeg mangler et par forslag til en god gearing.
Lige nu køre jeg med 16 foran 36 bagved, men den er sløv i optræk, vil gerne have den rimelig hurtig i optræk, dog skal den stadig kunne rykke når den kommer op i fart.!
Jeg har 70cc cylinder på, 20mm dellorto kaburator!
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 40 point Dato : 17-10-03 13:57 |
|
Jeg foreslår at du går ned i 14 tands foran, da den er allerede gearet meget på baghjulet.
Det er ligemeget om man gearer foran eller på baghjul, dog vil 1 tand mindre foran, virke som du fik 2 1/4 tand mere på baghjul: 36/16=2 1/4.
Det er billigst at geare foran (22kr), det er nemmest, og det er det tandhjul der er mest slidt.
Hvis du ikke har godt nok optræk, kan det også skyldes, for lille strålespids, og for tidlig tænding. Man kan på maxi stille tændingen, ved at løsne ankerpladen. Hvis den drejes med svinghjulets omdrejningsretning, vil den tænde lidt senere og have bedre optræk, men knap så mange omdrejninger.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : webgun |
Dato : 17-10-03 17:15 |
|
Jeg er enig med ovennævnte.med 14 tands foran rykker pisset.14 tands foran og standard bagpå skulle den gå omkring 90km/t for fuld salle.det med den bagerest gering er urellevandt.standart styrer længe fint for en "mawi".
det bedste tun til "mawi" er helt klart 70ccm membrantun.men pas på med navene (for+bag)da de overhovedet ikke kan magte momentet, og bliver slidt op på rekorttid med fatale konsekvenser...styrt m.m..
| |
|
Godt Webgun at du vil give mig ret, jeg har selv e "åbenbart hedder det Mawi", med 70cm3 med membrantun, (den er så tynd i cylinderskørtet, for at kunne gå ned i krumtaphuset, at jeg har set nogen brække), så pas på når sådan en kal monteres, og pas på når man ligger den for hårdt fra sig.
En 1-gearet (for det må man kalde en Maxi med slyngkobling), vil altid være noget sløv i optrækket (specielt hvis man har kørt på en scooter-type, som har maxmoment hele tiden), fordi motoren først yder maximalt ved et bestemt omdr-tal, feks 7000 o/m., til gengæld
er der ikke så meget der kan gå i stykker, og så er den langt billiger at købe.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : castrol |
Dato : 18-10-03 09:45 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|