Det er meget svært at få mere ud af den, for det første er der ikke (efter min mening nået der hedder 7.5 HK tun), det kan godt være den har det, men mere sandsynlig den ikke har det. For at teste HK, skal man havde en testbænk, et sted hvor man bremser med et "antal HK), det har de fleste ikke, og man ser de samme dele nævnt som 7.5 et sted, og 9HK et andet sted.
Det hele afhænger af motorlejers tilstand, tændingstilstand og instilling, og ved hvilke omdrejninger yder den så de HK.
Man kan heller ikke købe en cylinder/stempel på feks 7.5 HK, fordi det også afhænger af udstødning, karborator, og ikke mindst strålespidsen til den.
Først når det hele er med i udstyret, og tænding er maximal, gode lejer, så først kan man sige at den (ved en konkret måling), yder 7.5 HK ved 8200 omdr. feks.
Så de fleste tunsæt kan man godt trække 25% fra af HK.
Nå tilbage til dit spørgsmål: Man kan normalt ikke plane mere end tunsættet allerede er, fordi enten går stempelet imod topstykke, ellers selvantænder benzinen for tidligt(benzin selvantænder ved omkring 1:10 ,altså 10 atm tryk, og specielt hvis der er den mindste sodaflejring på stempeltoppen), Selvfølgelig er den planet (mindre hulrum i topstykket), når man køber tuntopstykke.
Hakke vil man normalt ikke kunne få noget ud af, da den allerede er hakket, hvis man gør alligevel en lille smule kan det godt være du kan få en lille smule bedre træk (afhænger også af gearing), men der er større sansynlighed for det modsatte.
Det du kan gøre er at TUNE den (Tune betyder faktisk, at fininstille), ved at stille tænding til at tænde lidt før den gjorde oprindelig, så kan den nemlig bedre køre mange omdr. (fordi benzinen er nogle millisekunder om at opnå forbrænding, og med mange omdr. bevæger stempelet sig hurtigere)
Men noget der giver mest, er at udslibe og finpolere alle de steder benzinen berører. Karborator/indsugnings-studs/skyllekanaler/(de er tit altfor grove, da de er støbt),krumtaphus/stempeltop. De vigtigste og dem man lettest kan er: skyllekanaler indsugningsstuds og stempeltop.
Og så er det vigtig med ren udstødning og intet eller rent luftfilter.
Og det vi snakker om er hvis den havde 7.5HK, så ville du maximalt kunne få den på 9HK, med godt håndværk.
VH Palle Hansen