Der er flere måde at tune en knallert på:
1. Gearing af forreste tandhjul, 2 - 5 tænder (Højere topfart, men langsommere optræk)
2. Gearing af bageste tandhjul (Her skal der være færre tænder - altså modsat forreste tandhjul)
3. Planing af topstykke (Mindre rumfang til "eksplotionen" giver større tryk på stemplet når det skal ned)
4. Større cylinder giver flere kubik og dermed Hk. (Mener at kunne huske at 43 mm er det maksimale cylinderen kan klare)
5. Større kaburator (Find en 17 mm. Lad vær med at bore den op - det kommer aldrig til at virke ordentligt. Køb en....!)
6. Fjern plomben i sidepladen
7. Monter et tunudstødning (Lad vær med at vælge et "hvepse -udstødning". Det lyder fedt, men er alt for tydeligt - overfor politiet. Vælg et af de "gamle" 8.5 Hk udstødninger. Det ligner det originale, men er blot lidt længere)
Held og lykke med projektet.
/VMEK