Jeg har en zip, gl. model, og den og jeg ikke ikke gode venner i øjeblikket. Den vil overhovedet ikke starte længere.
Den har prestigio udstødning, ringene er vistnok pillede og ellers er alt som normalt.
Jeg har nu skilt den ad. Først afmonterede jeg karburatoren og pustede den igennem for at fjerne evt. snavs - Den startede stadig ikke.
Derefter kiggede jeg på cylinderen og pillede den af og opdagede at de der metalpakninger der sidder mellem den og motorblokken var lidt bulede, kan det være der problemet ligger??
Jeg blev desværre nødt til at skære en af boltene/gevindstykkerne over da jeg skulle have cylinderen af pga den var umulig at skrue ud. Nu mangler jeg så sådan én, hvor får man fat i bolte til cylinderen( jeg har set efter på thansen uden succes)??
Normalt kører den ca. 50 km/t. Er det ikke lidt i forhold til at den har pillede ringe og tunpotte? Optrækket er sløvt i starten men så ved 20 km/t så kommer der ok gas. Har fået skiftet ruller hos mekaniker( LMC) men det hjalp kun lidt.
Den forrige ejer havde en 47 mm cylinder på, men skiftede den til den gamle da jeg købte den. Kan det være at motoren skal justeres "ned" til den mindre cylinder?
Kan det måske have noget at gøre med at det ikke er den rigtige dysestørrelse? Hvordan ser man hvor store ens dyser er?
Jeg vil selvfølgelig gerne have den til at starte igen så hvis der er nogen som har et godt forslag ville jeg blive meget glad
Jeg ku også godt tænke mig at den trak lidt bedre i starten, så et tip der ville også blive værdsat! Jeg har dog ikke tænkt mig at investere de store penge på nye dele. Justeringer som hjalp ville være bedst.
Mvh Johan