|
| Det var mus og magneter !!! Fra : kai-d | Vist : 431 gange 300 point Dato : 23-05-16 20:17 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-05-16 20:39 |
|
Det ser sjovt ud, men kræver også sin tid og værktøj, men har givet inspiration til at lave noget sammen med børnebørnene.
Jeg er gået i tænkepause for at gøre det noget nemmere.
Børnebørnene vil elske det , da de selv skal være med til at udforme labyrinten
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 23-05-16 20:39 |
|
Den ser sjov ud, og er god til at træne motorik. *****
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 23-05-16 20:56 |
|
Ans - den musebane behøver ikke at have runde hjørner.
Og kan den laves af en oliehærdet (begge sider) masonitplade
De ophøjede veje kan laves af flade lister (fra Fog)
Mus af ler / trylledej med indbygget indbygget jernskive (må ikke sættes i microovn)
Musestyring kan være en af de runde køleskabsmagneter
Pladen hæves fra bordet med lister en i hver side så der er god plads til hændr fra hver side
Pladen skal være lidt bredere end banen så der er plads til de små hænder
| |
| Accepteret svar Fra : ans | Modtaget 310 point Dato : 23-05-16 21:16 |
|
kai-d og Eyvind, jeg har den plade, som jeg vil bruge. Det bliver ikke en labyrint, men en fodboldbane, som drengene selv skal tegne. Den "store" skal tegne selve banen og den "lille" skal tegne tilskuerne (der vil være plads til begge dele)
Det hele vil ikke være hjemmelavet, da det meste kan købes i en hobbyforretning, men skal farvelægges.
Jeg tror drengene bliver glade
Tak til kai-d for en god ide
| |
| Kommentar Fra : kai-d |
Dato : 23-05-16 23:14 |
|
ans
Ja da en fantastisk ide med fodbold-bane og tilskuere, fantasier for fuld udfoldelse. Jeg tror at børne-børnene også selv har masser af ideer.
Danseturnering
Cirkus-manege med kanter at lister, og store clips foldet vinkelret ud, og udklip af dyr limet på fra blade, som kan give opvisning.
Det med forhøjningerne hvor magneten har mulighed for at kunne komme op på noget, giver det hele en ekstra dimension.
Det med lister let og enkelt.
Har altid haft en masse ideer til hvad vi skulle lave, de husker det vil så gerne lave noget kreativt.
Samler på ideer, kom gerne med dine ideer her, gemmer dem til senere brug.
ans, det er en god ide du har.
Mvh. Kai.
| |
|
Citat Troldepige - mine gæster vil da få nervesammenbrud, af angst for at vælte de vaser. |
Tror du ikke de vil undre sig over hvordan de tynde vaser holder balancen?
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 24-05-16 19:13 |
|
kai-d
Det er kun fantasien, der kan sætte grænser. På pladen kan tegnes/males flere ting (baner) Børnebørnene har fantasien til mange "oplevelser"
Hvis jeg nu får tegnet en fodboldbane, så kan der jo i midten være en stor cirkel (cirkus)
Der hvor der skal tegnes tilskuere, så vil mine børnebørn (drenge) med det samme kunne finde på, at der er en røver blandt tilskuerne, som skal fanges.
Ja, det kræver mange figurer, men din ide med clips, den er god. Under pladen behøver man jo kun få magneter, som der kan rykkes rundt med, da der ikke skal være en magnet til alle figurer.
Jeg vil sætte en liste om hele pladen, så er jeg fri for at lede efter "bolden", som kan trille langt væk
Eyvind
Citat Jo - og mindst en vil afprøve hvor godt de står. |
Og det er Eyvind
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 24-05-16 19:27 |
|
Jow Ans.................................
Så må jeg heller lige indrømme, at jeg er tekniske udstilleres skræk.
Jeg har været på adskillige udstillinger ifb. med jobbet, og fandt jeg en fejl i produktet, blev standard spørgsmålet stillet " Kan den det" " Falder den ikke af " " Den knækker nok"
Og inden de har set sig om har jeg bevist min teori.
Men det var deres egen skyld, for de havde lige fortalt om verdens 8. vidunder.
| |
| Godkendelse af svar Fra : kai-d |
Dato : 24-05-16 20:20 |
|
Tak for svaret ans.
Mange hilsner til alle.
Mvh. Kai.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|