|
| Samme e-mail til 2 Fra : ebg_888 | Vist : 558 gange 100 point Dato : 20-01-16 18:26 |
|
Jeg har en e-mail-adresse hos stofanet, og modtog i dag en e-mail, som en anden person skulle have haft.
Vedkommende har åbenbart den fuldstændig samme e-mail-adresse som mig.
Vi bruger begge det første bogstav i vores 3 for- og efternavne.
Jeg troede ikke, at det var muligt at 2 forskellige personer får tildelt den samme e-mail-adresse?
Jeg formoder i øvrigt, at jeg har fået den først, da den anden bruger er en helt ung pige.
Sikke noget rod, hvordan skal jeg forholde mig til det? - blot kontakte stofanet?
| |
| Accepteret svar Fra : clou | Modtaget 110 point Dato : 20-01-16 18:36 |
|
Jeg mener helt seriøst IKKE at der er 2 personer der kan have identiske mailadresser - tror den 2. person, måske har oplyst afsender en forkert mailadresse!
Men spændende at følge hvad andre byder ind med - eller hvad Stofa finder ud af!
Clou
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 20-01-16 18:58 |
|
Jeg har en gmail adresse, som jeg åbenbart deler med en anden bruger...jeg har fået mails fra planteskoler og fra en skiklub???
Jeg kontakter afsenderne. Og så bliver jeg slettet fra deres lister.
For mig er det måske noget med at der kun er et punktum til forskel.....
Men jeg kom altså først. Så jeg vil da beholde min mailadresse...
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 20-01-16 19:10 |
|
Det kan ikke lade sig gøre at have 2 ens mail-adresser............
1. jensen > jensen1@mail.dk
2. jensen > jensen1@mail.dk Denne vil ikke kunne registreres hos tdc.
Men hvis jeg er 2. jensen og afleverer min mail adresse som jensen1@mail.dk
Så får hr 1.jensen alle de mails som jeg skulle have haft.
Endelig kan nogen godt "låne" jensen1@mail.dk hvis de lusker sig til det password som passer til.
Og kan så logge ind som hr 1.jensen og kigge på mails.
| |
|
Det mest sandsynlige er at afsenderen har fået/skrevet en forkert mail-adresse. Jeg har også selv modtaget mails fra for mig ukendte personer som har sendt til en forkert adresse. Og det uden at der har været tale om spam eller lign.
| |
|
Citat Jeg troede ikke, at det var muligt at 2 forskellige personer får tildelt den samme e-mail-adresse? |
På trods af hvad de andre siger, så kan det faktisk godt lade sig gøre at to forskellige personer kan få tildelt samme mailadresse, blot ikke på samme tid (med mindre det er en gruppemail men det er en helt anden snak)
Det er jo ikke sådan at en adresse er en engangs ting, når mailkontoen er opsagt står det andre frit for at bruge den, præcis lige som med mobilnumre.
Noget andet jeg ind imellem oplever, hvis vi tager Eyvinds eksempel:
1. jensen > jensen1@hotmail.com
2. jensen > jensen1@hotmail.dk
Der er mange der tænker at jensen1@hotmail.dk er en fejl og retter det til jensen1@hotmail.com når de skal skrive.
@Birgitta: Citat For mig er det måske noget med at der kun er et punktum til forskel.....
Men jeg kom altså først. Så jeg vil da beholde min mailadresse... |
Hvis der er et punktum til forskel er der jo heller ikke tale om den samme adresse.
| |
|
Citat Det er jo ikke sådan at en adresse er en engangs ting, når mailkontoen er opsagt står det andre frit for at bruge den, præcis lige som med mobilnumre. |
Enig, men jeg tror ikke at det er det der er ebg_888's problem.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 20-01-16 21:01 |
|
Adresserne er (næsten)
Min: birgitta.33@gmail.com
Den anden: birgitta33@gmail.com
Den anden tilhører (ikke overraskende) en svensk kvinde, som jeg ikke kan spore.
Jeg kan jo se, at de mails jeg får, som er hendes, er sendt til hendes adresse. Altså uden punktummet..
Gmail kan muligvis ikke læse punktummer.
| |
|
Hvis jeres e-mail adresser er nøjagtig ens skal i jo begge modtage alle mails. Altså en mail sendt til dig får den anden også og omvendt. Jeg tror ikke på at der kan findes 2 100 % ens e-mail kontoer. Spændt på hvad du finder ud af. Prøv at skrive en e-mail til dig selv og se om den kommer igennem.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 20-01-16 21:49 |
|
Jeg modtager mails uanset om jeg skriver punktum eller ej.
Har lige prøvet
| |
|
Citat Jeg modtager mails uanset om jeg skriver punktum eller ej.
Har lige prøvet |
Hvis dette er korrekt så har Stofa et problem. Ring til deres support og forklar dem prolemet. Det ser nok ud som om at punktum i E-mail adressen før @ på en eller anden måde ignoreres.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 20-01-16 22:16 |
|
Jeg er ikke til telefoner... Kan ikke huske.
Har en hjerneskade.
Men det er længe siden at jeg har fået hendes mails.
Så mon ikke hun har ændret sin adresse?
Jeg får nemlig mange mails -til mig selv- på den adresse. Så et har været mindst lige så irriterende for hende.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 21-01-16 10:34 |
| | |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 21-01-16 11:42 |
|
Jeg modtager en gang imellem en mail fra et firma om køb-tilbud. Når jeg skriver tilbage, at de har sendt mig uopfordret mail/reklame, undskylder de, og jeg er blevet slettet. Når jeg så igen modtager fra samme afsender, skriver jeg til dem om persondatalovens § 31, stk. 1.
Så hører jeg normalt ikke fra dem mere!
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 21-01-16 14:14 |
|
alka, jeg har altså modtaget et par mails fra planteskoler, der takker for min ordre?
Så reagerer man ret straks..
Og jeg har modtaget et uendelig række "nyhedsbreve" og opdateringer om skiture og gode tilbud fra en svensk skiklub. I en periode var det beskedder fra klubben flere gange hver dag. Om hvor vi skulle mødes. Hvad vi skulle huske at tage med osvosv.. Og hyggelige hilsner efter turene...
Noget jeg kunne framelde på deres hjemmeside, stod der nederst i mailen...... Jeg kunne bare ikke logge ind på siden, fordi fordi jeg ikke havde min navnesøsters password.
Jeg måtte så finde skiklubben på facebook og udsende et nødråb der... Flere gange. Til sidst kom jeg i dialog med en fyr i klubben, der forsøgte at løse problemet..
Det kan jo være svært nok, hvis man ikke har andre oplysninger end en gmail og et muligt fornavn..
Han fik slettet mig/os fra listen..... Men vi dukkede op igen...
Så ville han forsøge "noget andet".. Og siden har jeg ikke fået flere mails der er til min navnesøster.
Det er nemt nok at se. For hun er svensker. Og alle hendes mails har været på svensk.
Jeg tror han har fundet hende. Og fået hende til helt at slette den mailadresse.
Underligt at det ikke sker rigtig tit... Der står jo ingen steder at man ikke må bruge tegn i en mailadresse..
| |
| Kommentar Fra : ebg_888 |
Dato : 21-01-16 20:27 |
|
Tak for alle svarene.
Jeg har indtil videre droppet at kontakte Stofa, for jeg tror, at I har ret i, at 2 personer ikke kan have identiske e-mails, og at det enten må være afsenderen eller den anden person, der har skrevet forkert.
Så jeg kontaktede afsenderen (som havde med uddannelses-materiale at gøre) og gjorde opmærksom på problemet.
De reagerede straks, undskyldte og sagde, at de havde slettet min "dobbeltgængers" profil.
| |
|
Citat Der står jo ingen steder at man ikke må bruge tegn i en mailadresse.. |
Du må godt bruge tegn såsom punktum, bindestreg og understregningstegn
Jeg prøver lige at indsætte en liste med de gyldige tegn:
Kode abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789!#$%&'*+-/=?^_`{|}~. |
Ovenstående er gyldig som kontonavn, alstå den del der står før @
Husk på at du ikke må starte med et punktum og du må heller ikke have 2 punktummer efter hinanden.
Så en mailadresse som denne her: !#$%&'*+-/=?^_`{|}~.@mail.dk er fuldt gyldig men dog ikke uden problemer da det ikke er alle mailservere der overholder standarden.
| |
|
Og ja, det ser ud til at Google har valgt at ignorere punktum i kontonavne men sjovt nok tillader de dem i Google Apps ?!?!?!?!?!!??!!?
Så i Google Apps er mr.ego og mrego to forskellige kontoer men i mailsystemet er begge navne samme konto mrego
| |
| Godkendelse af svar Fra : ebg_888 |
Dato : 22-01-16 19:28 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|