Der kan være mange grunde til at du ikke får en NDR tilbage.
En mailadresse består af to ting, en modtager og et domæne. Modtager er det der står før snabela og domænet er det der står efter.
Hvis du vil skrive til jensegon @ domæne1.dk men kommer til at skrive til jensgon @ domæne1.dk betyder det jo ikke at din email ikke kan leveres, der kan jo sagtens være en modtager der hedder jensgon.
Så for at få en NDR retur skal du ramme en modtager der ikke eksisterer (det kan vi ikke slå op nogen steder).
Hvis du derimod prøver at sende til et domæne der ikke eksisterer burde din mail stadig befinde sig i din udbakke og livemail burde også komme med en fejlbesked.
Hvis domænet eksisterer men der ikke findes mail på det domæne er jeg lidt usikker på hvor det er NDR bliver afsendt fra eller om mails bliver i udbakken.
Der findes mange domæner der har en Catch All adresse, det betyder i al sin enkelhed at hvis du skriver til en modtager der ikke eksisterer på det domæne så havner emailen i en særlig postkasse, altså mailen er modtaget på domænet men ikke nødvendigvis hos en modtager. Hvad de så gør med den er forskelligt. Nogle sletter pr. automatik alle mails der bliver fanget i det filter.
Andre har en bestemt person der så modtager alle mail der rammer Catch All adressen. (typisk for firmaer)
Atter andre åbner Catch All en gang i mellem, f. eks en gang om ugen (også typisk for firmaer)
Hvis vi skal komme det lidt nærmere skal vi vide om det er domænet eller modtageren du lavede fejl i.
Det vil også hjælpe en hel del hvis du skriver hvilket domæne du forsøgte at sende mail til.