Som udgangspunkt: Den der bestiller en håndværker, har stor risiko for selv at hænge på efterfølgende problemstillinger! Som forsikringstager skal du ALDRIG selv bestille en håndværker - lad din forsikring selv bestille/bestemme hvilken håndværker de vil have til at udbedre en skade!
Man skal umiddelbart efte at have konstateret problemer med udbedring af skaden, kontakte sit forsikringsslskab om det. Det er alene forsikringsselskabet der står for reklamation mv. da det er dem der er betaleren!
Om du kan få udbedret skaderne efter seks år, er nok tvivlsomt, med mindre, der i gennem alle seks år, har været "gang i reklamationerne".
Uden at skulle tage parti for nogen, så er det alt for få oplysninger du skriver om. Hvad er såvel reparatørens som forsikringsselskabet kommunikation gennem hele forløbet?
Du kan iøvrigt godt bruge din egen retshjælpsforsikring i bygningsforsikring til, at køre en sag mod dig eget forsikringsselskab.
Det bedste du kan gøre er, hvis du kan få dit forsikringsselskab til at foretage et "syn og skøn" eller selv hyre en konsulent til at foretage det - det sidste skal du selv betal for.