> helst.. hvis du i hvert fald ikke kan komme med de rigtige oplysninger..
Same goes to you smartass.
> trykfjederen i bagerste variomatic-del, som nogle vælger at kalde
koblingen,
> har ikke blot det formål at holde remmen fast..
Det er det ENESTE formål den har.
> Den yder en modstand i den bagerste remskive, sådan at den ikke fiser op i
> højeste "gear" med det samme. Der skal altså en kraft fra variomaticen´s
> forreste del som hiver i remmen, og får den til at komme længere ind
> bagerst..
Det er kun en bivirkning at skålene bliver sværere at presse fra hinanden
som ikke kan undgås. Da der skal tungere ruller i varioen for at kompensere
for den strammere fjeder vil det give øget slid på ruller og variomatic.
Sikkert ikke meningen.
> RpR.. Hvorfor sætter man så ikke bare den strammeste fjeder i fra start?
> Jo, fordi at så ville knallerten stå i et maget højt omdrejningstal næsten
> ligegyldigt hvor tunge ruller og tun man nu måtte have på..
Vås.
Det der vil ske hvis trykfjederen er for stram og motoren ikke har de
fornødne kræfter til at trykke fjederen sammen og derved trykke skålene fra
hinanden som så igen får remmen til at smutte ind mod midten af remskiven,
så vil remmen blive siddende hvor den var, medmindre der kommer seriøst
tunge ruller i så motoren ved selv lave omdrejninger kan slynge rullerne ud
i yderposition og derved få remmen til at trykke fjederen sammen i anden
ende.
> BTW: koblingsfjederen skal altså tilpasses rullevægt og cylinderkraft..
kun
> polini kan anbefales.. ved at protuna´s egne sucks for hårdt..
Allerede fra cylindre med samme effekt som Polini Sport kan Polini's
guldfjeder faktisk anvendes uden mærkbart effekttab (kan sikkert måles, men
slet ikke mærkes), i forhold til f.eks Polini's sølvfjeder. Slidet på
rullerne vil være større, så alene det er grund nok til at køre med præcis
den fjeder der liiige forhindrer remmen i at glide, og så ellers få smidt
nogle ruller i der opvejer den større modstand i den anden ende.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--