/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp til VBA kode
Fra : boro23
Vist : 705 gange
200 point
Dato : 26-10-11 12:34

Jeg har lavet en excel fil som skal mailes til et x antal afdelinger. I filen er der lavet en standard ark til indtastninger af div. data.
Hver afdeling laver en kopi af standard arket og omdøber arket med indtasterens initialer, antallet af ark og initialer i filen kan variere fra 5-32 ark.
Jeg mangler en makro der kan finde og opsummere data fra alle ark der er blevet oprettet i filen.

Har lidt svært ved at formulere problemet, så jeg har oploadet et eksempel.

http://gratisupload.dk/vis/667753/



 
 
Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 200 point
Dato : 27-10-11 07:46

Jeg foreslår, at du beder medarbejderne om at indtaste deres initialer i opsummeringsarket, når de har oprettet deres faneblad. På den måde kan du lave nogle mellemregninger, så du ikke får brug for makroer.

Se mit forslag her: http://gratisupload.dk/vis/667887/

Simon

Kommentar
Fra : boro23


Dato : 27-10-11 17:24

Hej Simon

Jeg tester det lige af, ser meget interessant ud. Vil den også virke i excel 2010?
Vender tilbage.

Kim

Kommentar
Fra : boro23


Dato : 28-10-11 09:16

Hej Simon

Testen blev modtaget godt, takker rigtig mange gange.
Jeg kan ikke rigtig genneskue hvordan du har lavet det, hvad betyder Row & Column?


Godkendelse af svar
Fra : boro23


Dato : 28-10-11 09:16

Tak for svaret sion.

Kommentar
Fra : sion


Dato : 28-10-11 12:37

Hej boro23

ROW og COLUMN er bare overskrifter for de tal, jeg har skrevet. Værdierne for række og kolonne bruges i ADDRESS-formlen (ADRESSE på dansk) til at konstruere den celleadresse, som værdierne skal hentes fra vha. INDIRECT-formlen (INDIREKTE på dansk). Adressen for den cellen, der er i række 2 og kolonne 10, er J2.

Du bruger muligvis en dansk version af Excel, og så vil formlen =ROW() være =RÆKKE() og =COLUMN() være =KOLONNE().

I ADDRESS-formlen indgår også initialerne på medarbejderne, fordi vi skal bruge værdierne fra det ark, som medarbejderne har navngivet med deres initialer.

Håber det bringer dig tættere på at forstå, hvad der sker.

Simon

Kommentar
Fra : boro23


Dato : 28-10-11 13:14

Hej Simon

Så fattede jeg det, endnu en gang 1000 tak

God weekend

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste