|
| Accepteret svar Fra : vagnr | Modtaget 169 point Dato : 07-09-11 20:30 |
|
Aner ikke hvem du skal stemme på, men Jylland er, set fra en sjællænders synspunkt, overbefolket med dyre "gratisveje", alstå finansieret af hele landets skatteydere.
Hvor stor er trafikbelastningen fra Als/Sønderjylland til Fyn? Skal der være afgift for at bruge den bro du gerne vil have?
På den to--sporede (altså et spor hver vej, og så er det en klapbro der åbner hver ½ time, undtagen i den værste myldretid), over 70 år gamle bro mellem Frederikssund by og Hornsherred, skal den nye bro/tunnel, der efter uendelig mange år nu omsider er planlagt (jeg tror aldrig den kommer) være en betalingsvej. I øvrigt sjovt, at Frederikssund borgemster protesterer over betalingsringen i Kbh, men accepterer en betalingsring midt i hans egen kommune.
Den gamle bro, med køer op til 1 time i myldretiden, har over 22000 biler pr. dag.
Så havd er lige situationen på Als??
| |
| Kommentar Fra : ferik |
Dato : 07-09-11 20:33 |
|
bro til Fyn
? var det ikke bedre at lave en til Ærø, og derfra videre til Fyn
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 07-09-11 20:43 |
|
Genåbn spritruterne........
| |
|
Ak ferik, kig på kortet..
og vagn,
22000 biler pr. dag, det kommer vi nok ikke op på,
men vil en Kattegats forbindelse hjælpe, nej vel?
Hvert område har sine trafikale problemer, og
>dyre "gratisveje", alstå finansieret af hele landets skatteydere.
Det kan jeg ikke genkende,
når jeg sammenligner min øst danske families billige buskort i hovedstaden med hvad vi må betale,
og vi har også broer, der åbner hver halve time, sogar oftere...
Selv er jeg overbevist om at dyre "gratisveje", alstå finansieret af hele landets skatteydere,
ligesom minister biler, primært findes i Hovedstaden...
Men der er tilsyneladende fælles træk mellem Sønderjylland og Nordsjælland væk fra Whisky bæltet.
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 07-09-11 21:05 |
|
"Men der er tilsyneladende fælles træk mellem Sønderjylland og Nordsjælland væk fra Whisky bæltet."
Det kan der være noget om, men jeg har da aldrig skullet betale for at køre over Vejle fjord, ovenikøbet på motorvej, sådan en har vi ikke engang til Frederikssund!
| |
|
>Han/hun er ikke født endnu
Det skal du ikke sige refi,
flere politikere her går ind for en bro til Fyn,
først den konservative Lohff, så vor borgmester Nygaard og nu Jørgen Mads Klausen på Danfoss.
Sammenlignet med en bro over Kattegat, er det da sund fornuft:
sparet køre km contra bro bygge km eller sparet CO2 pr investeret krone??
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 07-09-11 21:29 |
|
Jeg går ud fra, kommunen har lavet nogle beregninger om fordele/ulemper ved broen, fx rejsende pr dag, tidsbesparelse, osv på den ene side, på den anden side pris for broen, samt en afvejning af miljøproblemer/fordele?
Medmindre regnestykket er meget positivt lyder det ikke som en vindersag!
| |
|
>Medmindre regnestykket er meget positivt lyder det ikke som en vindersag!
Jo, hvis man sammenligner med en Kattegat bro som alternativ.
Håber bro spørgsmålet nu kommer mere frem i valgkampen...
Desværre opstiller ingen af de første forkæmpere for vor nye bro til Fyn til valget denne gang,
derfor mit spørgsmål?
| |
| Kommentar Fra : Heidi-Ho |
Dato : 07-09-11 23:01 |
|
Jeg tror ikke, at tiden er inde til flere broer i Danmark.
Men som LuffeA så rigtigt skriver; Åbne op for æ spritter, do !
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 08-09-11 10:44 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|