|
|
Hej Svend
Kan du holde den igang ved at bruge choker eller ved stødvist at lulle for luften ved, at holde håden over indsugningen?
Bridge og straton er meget driftsikre og pålidelige, men kommer der skidt i kaburator kan heller ikke de køre super godt.
Fjeder anordningen er en omdrejnings regulering, hvor den forsøger at give gas, når motor falder i omdrejninger. Men hvis den mangler benzin vil meget mere luft - stoppe motoren da den ikke får noget at lave af.
vh Ben
| |
|
Der er ingen choker og nej til at drosle indsugningen.
Hvordan skiller jeg den ad og kommer ned til kaburator og dyse???
Og refi, den står nu ude hos mig, min kone har fået en el klipper, der er der ikke så meget at pille ved.
| |
|
Nåe... Det lader til at du ikke har funet chockeren... Tag et par billeder så vi kan se motoren.
Jeg har aldrig set en Bridge og Straton uden Chocker...
vh ben
| |
|
Den har pumpebold ikke choker.
| |
|
Jeg havde ikke lige set at den havde tip funktion ttil at lukke benzin frem til kaburator.
Men som alle de andre kan jeg kun tilslutte mig at der er skidt i kaburatoren...
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 25-04-11 13:06 |
|
Foe at fortsætte refi's tankegang, så kan jeg godt forstå at den står ud ved dig, når konen har fået en klipper som du ikke kan gøre meget ved.
Sådan kunne vi blive ved med "beskidt" tankegang.
Undskyld jeg blander mig i det meget seriøse forum vedr. motorer.
| |
|
Det er en Briggs & Stratton, (ikke Briggs og Stratton)
Family 7BSXS 1581VA med nummer 277308
På motoren er angivet at den er påmonteret en AL-KO Classic XC 35,
men den sidder på en AL-KO 40 B Classic.
Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen???
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 25-04-11 13:21 |
|
har du renset blæserhuset ?
Ellers kan det være gummimembranen i karburatoren- det fik min til at gå på ½ kraft og den svinede helt vildt.
Den blev skiftet på værkstedet- jeg havde ikke mod på at skille karburatoren ad.
| |
| Accepteret svar Fra : smuller54 | Modtaget 126 point Dato : 25-04-11 14:43 |
|
Citat Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen??? |
Det skal jeg ikke kunne vurdere, men hvorfor motoren ? Den er der nok ikke noget i vejen med.
Som sagt er det nok nærmere karburatoren- og du har renset filtret
men så kan du jo gå videre
http://www.youtube.com/watch?v=ObEOfiBdSXk&feature=related
| |
|
Tak for svaret smuller54.
Det er lige netop den type og lige hvad jeg har brug for.
| |
|
Citat Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen??? |
- alene det at du kommer med dette indlæg Svend - GLEM DET!!!
| |
|
Jamen Stouenberg, jeg er maskin ingeniør, dog uden svendebrev,
(men jeg har fået mange breve med Svend på).
Ud fra den viste fremgangsmåde tror jeg jeg både kan adskille, rense og samle græsklipperen,
hvis den så stadig ikke virker er den maget billig til salg...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|