|
| Certifikatfejl....kan man godkende certi Fra : LoneG | Vist : 4174 gange 100 point Dato : 05-02-10 11:56 |
|
Hejsa
Får følgende vrøvl fra windows 7:
"Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.
Dette websteds sikkerhedscertifikat er udløbet eller er endnu ikke gyldigt.
Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren.
Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstedet.
Klik her for at lukke denne webside.
Fortsæt til dette websted (anbefales ikke). "
Kan jeg på nogle møde godkende det pågældende websteds certifikat (det er en webmail) så jeg ikke skal igennem alt det l*** hele tiden?
Jeg benytter som sagt windows 7. Jeg kan god komme ind på mailen ved at trykke "Fortsæt til dette websted (anbefales ikke)", men det kører MEEEEEGET langsom. Kan man komme ud over dette ved at godkende webstedet eller.......?
MVH Lone
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 05-02-10 12:21 |
|
Er det certifikatet til din webbank?
Kan du stadig komme til hvis du svarer ja til at fortsætte?
Jeg har dette problem - og afventer svar fra de som måtte kende til det!
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 12:30 |
|
Citat "Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.
Dette websteds sikkerhedscertifikat er udløbet eller er endnu ikke gyldigt. |
Kontakt pågældende websted, og få en forklaring fra dem, om fejlen skyldes udløb af certifikat.
De kan så fortælle dig, om det er ok at acceptere/forsætte eller ej.
Hvis du ikke kan få den forklaring, ville jeg umiddelbart holde fingrene fra siden - indtil problemet er løst!
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 05-02-10 12:39 |
|
Samme problem her med XP og webmail, importer og godkend den certifikat og læg den i mappen for brugergodkendte certifikater.
Du nævner ikke hvilken browser du bruger, jeg bruger Firefox og den gør livet lidt lettere, men det kan også lade sig gøre i Internet Explorer
| |
| Kommentar Fra : LoneG |
Dato : 05-02-10 13:24 |
|
Det er en webmail - ikke webbank. Men følg du da bare med alligevel
@o.v.n
Hvordan gøres dette: " importer og godkend den certifikat og læg den i mappen for brugergodkendte certifikater. "?
Jeg bruger explorer.
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 13:32 |
| | |
| Accepteret svar Fra : o.v.n. | Modtaget 100 point Dato : 05-02-10 14:03 |
|
Du skriver at du kan komme ind på din webmail men det kører langsom, så gå ind på webmail og klik på Filer ned og klik på Egenskaber, i det vindue som åbner er der en knap du kan klikke på, der står Certifikater og den klikker du på og klikker på Installer certifikat i det nye vindue som er åbnet, klik på Næste og flyt prikken ned i Placer alle certifikater - - - - og klikker på Gennemse, marker Rodnøglecentre der er tillid til og klik på OK, klik på Næste og klik på Udfør, så kommer der en advarsel den skal du klikke Ja til for at placere certifikatet i det lager.
Du skal selvfølgelig have 110% tillid til at det er det rigtige certifikat og ikke en falsk at du lægger i Rodnøgle center.
Undskyld min roden lidt rundt i det første indlæg, jeg blandede Firefox og Internet Explorer lidt sammen.
Hvis ikke du kan få det til at virke, så skal du bruge en computere med Internet Explorer og som kan komme ind på den webmail og så kopiere certifikatet derfra, har du/i flere computere?
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 14:08 |
|
o.v.n. - det drejer sig et udløbet sikkerhedscertifikat.
Citat Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.
Dette websteds sikkerhedscertifikat er udløbet eller er endnu ikke gyldigt. |
Det må være udbyderen, som har et problem!
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 05-02-10 14:09 |
|
Ja Lone G, - jeg følger med, - for hos mig kommer den frem når jeg vil ind på min bank????
ubehageligt, for hvad er der i gærde...
jeg er nødt til at ordne bankforretninger, så jeg har sagt JA til at fortsætte, men er bekymret!
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 14:16 |
|
Ammitz - har du kontaktet din bank, og fortalt om problemet?
Det kunne jo tænkes, at de ikke har fået installeret/fornyet deres sikkerhedscertofikat.
Men en seriøs bank, burde undgå sådanne problemer.
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 05-02-10 14:22 |
|
Ja jeg har forsøgt at få et svar fra banken, - men de har ikke formået at svare mig endnu.
Problemet opstod for 3 dage siden!
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 14:26 |
|
Ammitz - det tyder ikke på en særlig seriøs bank!
Har de skrevet en oplysning på deres hjemmeside?
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 05-02-10 16:42 |
|
Nu gør I mig rigtig nervøs...
Jeg er desværre een af de ulykkelige, som stadig hænger i "Roskilde Bank"som er under konkurs, - så det er jo Staten der står inde for at alt er ordentligt.
Men jeg har da kunnet foretage de udbetalinger jeg har skullet, og også modtaget indbetalinger.
Jeg bliver nok nødt til at afvente svaret fra banken for at få problemet løst.
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 16:51 |
|
Har du kontaktet nedenstående:
Citat Har du problemer med NetBank er du velkommen til at ringe til NetBank Support. Ved henvendelser bliver du bedt om at opgive dit brugernummer.
Du kan kontakte NetBank Support på telefon 70 24 66 00 på følgende tidspunkter:
Mandag-Torsdag 8.00 – 22.00
Fredag 8.00 – 18.00
Lørdag 10.00 – 18.00
Søndag 10.00 – 22.00
Supporten holder lukket den 24., 25. og 26. december, 1. januar og 5. juni. Den 31. december lukker supporten kl. 16.00.
Du kan også skrive en mail med dine spørgsmål til NetBank supporten. |
Du kan umiddelbart nå det inden kl. 18.00
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 05-02-10 17:00 |
|
Hej IBM760
Jeg har netop igen været inde på banken. Og denne gang helt uden sertifikat-problemer.
Det er bare så mærkeligt, - for jeg har i 3 timer slet ikke været på kontoret, - og derfor ikke foretaget mig noget, som kunne have klaret problemet.
Jeg er nu spændt på, hvad der sker de næste par dage.
Men jeg vil meget gerne belønne dig, for at du har fulgt mig indtil nu.
Så, - hvordan er det nu jeg sender point, - uden bare at acceptere et svar, hvilket jeg jo ikke kan, da det ikke er mig der har oprettet spørgsmålet?
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 17:06 |
|
Citat Jeg har netop igen været inde på banken. Og denne gang helt uden sertifikat-problemer.
Det er bare så mærkeligt, - for jeg har i 3 timer slet ikke været på kontoret, - og derfor ikke foretaget mig noget, som kunne have klaret problemet. |
Fejlen har helt sikkert ligget hos Roskilde Bank/Bankernes Edb Central - de har formodentlig endeligt fundet penge til, at betale for et nyt sikkerhedscertifikat.
(De har måske brugt dine penge til betaling - ) - Rolig
Ang. point - det betyder mindre, da de ikke kan bruges til noget fornuftigt
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 05-02-10 17:09 |
|
LoneG - undskyld, at vi har brugt dit spørgsmål, til snak om Roskilde Bank!
Men det er måske et tilsvarende problem du har!
Er dit problem forsvundet?
| |
| Kommentar Fra : LoneG |
Dato : 08-02-10 21:56 |
|
Det er helt fint at I hygger jer med Roskilde bank i min tråd
ang.: "Du skriver at du kan komme ind på din webmail men det kører langsom, så gå ind på webmail og klik på Filer ned og klik på Egenskaber,...."
Jeg er allerede stået af ved "og klik på Filer ned " - jeg har ikke noget med "filer" nogle steder?
| |
| Godkendelse af svar Fra : LoneG |
Dato : 24-03-10 14:09 |
|
Tak for svaret o.v.n..
Det kører fint nu!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|