/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Stadig til Rep. ??
Fra : Jesper_wood
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 27-02-09 15:24

Forsættelse til:
http://www.kandu.dk/Spg131368.aspx

Købte d. 1 dec. en HTC S740

22-12-2008 Blev den indleveret til rep. da den hele tiden frøs i billedet og lyden skrattede.
19-01-2009 Blev den udleveret igen, men denne gang havde en fået et hak i coveret, under rep.

Samme dag. afleverer jeg den i butikken igen, den skal til rep. endnu engang.

22-01-2009 Bliver den afsendt fra butikken.
28-01-2009 Rep. er sendt til producent for rep.

Her d. 27-2-2009 har jeg endnu ikke modtaget min mobil endnu.
Efter flere henvendelser til butikken via mail / tlf, lover de at den snart kommer.

Ca 50 % af mit abo, som koster 300.- om mdr. er nu gået og jeg har kun haft telefonen i ca. 20dage.

Kan man ikke snart kræve en løsning ?
Er der ikke noget med at den skal rep. indenfor rimelig tid ?

 
 
Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 27-02-09 15:57

Prøv at læs
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

rimelig tid er et ret svævende begreb.

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-09 15:59

hej
p.s dette er taget fra dette link som er fra forbruger rådet
her er lidt om det :http://www.forbrugerraadet.dk/presse-alle/presse310/

Sonofon nægtede at bytte til ny eller give pengene tilbage på en mobiltelefon, som var til reparation fire gange inden for et år. Først med købeloven i hånd lykkedes det
En mobil-kunde hos Sonofon måtte købe en ny mobiltelefon, da hans Nokia 8310 lå mere på Sonofons værksted end i hans egen lomme. På et tidspunkt havde han fået nok og prøvede at få den byttet til en ny. Det nægtede Sonofon, selv om de skal bytte ifølge købeloven.

Da telefonen var til reparation fjerde gang ønskede kunden at få sine penge igen. Det nægtede Sonofon også på trods af, at den almindelige fortolkning af købeloven er, at en forbruger må få pengene tilbage, når en telefon har været til reparation to til tre gange.

Først med købeloven i hånden lykkedes det kunden at få sine penge tilbage.

- Hvis man står med en fejlbehæftet vare, så er det forbrugeren, der bestemmer, om varen skal byttes til en tilsvarende, eller den skal repareres, siger Sonny Kristoffersen, jurist i Forbrugerrådet, til 16½.

- Den eneste undtagelse fra den regel er, hvis en ombytning indebærer det, man kalder uforholdsmæssigt store omkostninger for butikken.



Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood


Dato : 03-03-09 07:11

Tak for svaret return.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409084
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste