|
| Kan ikke svare på en E-mail Fra : Brassovitski | Vist : 594 gange 100 point Dato : 06-01-09 09:00 |
|
Hej
En bekendt har pludselig fået et problem med Outlook.
Når hun åbner en E-mail, og så vælger 'Svar', indtaster en besked og så trykker send, kommer der en fejl der skriver:
Citat Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
'Navn' den 05-01-2009 21:19
554 <E-mailadresse>: Recipient address rejected: Access denied |
Hvordan kommer hun/vi ud over dette problem?
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 06-01-09 09:05 |
| | |
|
Der kan godt sendes E-mail der oprettes som nye, men ikke svares på modtagne E-mails, ved at klikke på knappen Besvar i topmenuen.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 06-01-09 09:45 |
|
http://www.mira.dk/ brug deres support
jeg tror mailen er sat forkert op det er den hyppigste årsag
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 06-01-09 09:48 |
| | |
| Accepteret svar Fra : refi | Modtaget 100 point Dato : 06-01-09 10:54 |
|
Der kan være FLERE årsager...
1. Mailen kommer oprindelig fra en anden server end din mailudbyders - dermed bliver FRA-adressen forkert (relay)
2. Du har ikke sat hak ved "server kræver sikker godkendelse" i opsætningen af adressen
3. Mailen kommer fra en "spammer" eller indeholder ord der bliver betragtet som spam og derfor bliver afvist.
Samt flere andre muligheder - men det var vist de vigtigeste...
| |
|
Hej miritdk
Citat http://mail.mira.dk/cgi-bin/mailoptions.pl
hun kan jo checke via deres support også |
Når dette link bruges, kræves der et brugernavn og password
| |
|
I skal bare skrive din e-mail adresse som beskeden skal sendes til...
Det ser ud til i sender til 'navn' eller en tom e-mail adresse.
En korrekt e-mail adresse ser sådan her ud:
navn@fisk.dk
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 06-01-09 12:00 |
|
Citat Hej miritdk
Citat
http://mail.mira.dk/cgi-bin/mailoptions.pl
hun kan jo checke via deres support også
Når dette link bruges, kræves der et brugernavn og password |
... det er vel ikke værre end at hun kan få hjælp til at få brugernavn og password ved at oprette sig - eller ringe til deres support - skrive for den sags skyld
Mira Internet A/S
Nybovej 19
7500 Holstebro
Tlf. 9610 1510
CVR: 19 78 36 77
salg@mira.dk
support@mira.dk
| |
|
Hej scootergrisen
Citat I skal bare skrive din e-mail adresse som beskeden skal sendes til...
Det ser ud til i sender til 'navn' eller en tom e-mail adresse.
En korrekt e-mail adresse ser sådan her ud:
navn@fisk.dk |
Selvfølgelig er der et rigtigt navn og E-mail adresse i den rigtige mail, men de skal jo ikke offentliggøres her på sitet vel?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 06-01-09 13:05 |
|
KIommer mailen FRA din netudbyder eller er det en ANDEN emailadresse du blot henter fra via din netudbyder...
Hvis det sidste er tilfældet har du fejlen....
| |
|
Hej refi
Denne forstår jeg ikke helt,
Citat KIommer mailen FRA din netudbyder eller er det en ANDEN emailadresse du blot henter fra via din netudbyder...
Hvis det sidste er tilfældet har du fejlen.... |
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 13-01-09 15:22 |
|
Jamen så prøver jeg da anderledes...
Du svarer måske på en mail som er kommet dig ihænde via en omdirigering..
Dermed forsøger du at returnere en mail via en server du IKKE har adgang til (og ikke via din netudbyders server)....
| |
|
OK refi
Da det er alle E-mail's hun modtager der er problemer med, tror jeg ikke det har noget med omdirigering at gøre. Jeg har selv en E-mail konto hos Get2Net, men bruger en SMTP server hos TDC, da det er hos dem jeg har mit internet nu, og jeg har ikke lignende problemer.
Jeg har prøvet at google på fejlbeskeden, men får kun henvisninger til tråde i foraer, og ingen af dem jeg har besøgt har en løsning.
Jeg har læst noget om at hvis den E-mail adresse man har, er mistænkt for at blive brugt af spammere, vil den blive spærret, spærringen må så ligge et eller andet sted i Outlook eller registreringsdatabasen. Mira siger at de overhovedet ikke kan se de mail´s der videresendes, så de må åbenbart allerede blive stoppet i Outlook.
Jeg har forsøgt at søge på MicroSoft. dk, men også uden held.
Jeg har fundet et program der hedder registryfix, som påståes at kunne fjerne kode 554 fejl, men jeg må nok sige at jeg mest er til at løse problemet uden disse smarte programmer, der påstår de kan en helt masse, da det tit og ofte viser sig at det er det rene opspind.
Hvis spærringen ligger i registry, må det vel være muligt at kunne fjerne den manuelt?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 14-01-09 13:07 |
|
Citat Hvis spærringen ligger i registry |
Det gør den ikke....
Det er enten forkert opsætning eller adressen der er spærret hos udbyder....
Kender i øvrigt til Mira og deres opsætning.....
| |
|
Tak for svaret refi.
Du var nok den der kom tættest på, men ramte alligevel ikke helt rigtigt.
Jeg satte mig for at prøve de forskellige løsninger jeg havde fundet på nettet osv. Da jeg så sad ved maskinen og gennemgik kontiene, kom jeg i tanker om at jeg selv havde samme problem for mange år siden da jeg oprettede en ny E-mailadresse hos en anden udbyder.
Det jeg så konstaterede var, at der er to konti på maskinen, en når den er på fastnet (LAN), og en når den er på mobilnet (Vodafon). Det viste sig så, da jeg kiggede ordentlig efter i toppen af den mail der skulle sendes retur, som genereres når der vælges enten 'Videresend', 'Besvar', eller 'svar til alle', så stod der 'Denne mail sendes via Vodafon', og det er jo ikke så smart når mobilnettet ikke er tilstede. Så løsningen er bare at gå op i 'konti', i den mail der skal returneres, og så vælge fastnet-kontoen, og E-mailen sendes så uden problemer.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 22-01-09 11:13 |
|
Citat 1. Mailen kommer oprindelig fra en anden server end din mailudbyders - dermed bliver FRA-adressen forkert (relay) |
Så var det netop også det jeg var inde på, nemlig at man forsøger at SENDE gennem en ANDEN udbyder - og det går naturligvis ikke...
Sagt på en anden måde....
Fragtmanden vil ikke udbringe de breve der har frimærke fra Post Danmark...
Men hovedsagen er da problemet blev løst...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|