|
| Pixmania Fra : brokke44 | Vist : 785 gange 200 point Dato : 08-09-08 10:39 |
|
Jeg har handlet en del på nettet med Pixmania og været ret begejstret. Ved køb er Pixmania absolut konkurrencedygtig på pris. Informationsniveauet er højt og leveringstiden 2 dage.
Men efter en reklamationssag er begejstringen kølnet ikke så lidt.
Jeg havde købt et digitalkamera til et par tusinde kroner. Efter 9 måneder knækkede udløserknappen af, og jeg ville selvfølgelig benytte min reklamationsret, men med Pixmania er det ikke så nemt. Kameraet skulle sendes anbefalet til Malmö (100,-kr) - Moderfirmaet er svensk. Postpakken blev hentet efter en uge på Malmö postkontor (fulgte den på Track&Trace). Efter yderligere 2 uger ankom mit kamera til Paris !!! Yderligere efter 1 uge besked på. at mit kamera var modtaget af teknisk afdeling og accepteret som reklamationssag.
Derefter DYYYYYB tavshed. Man kan ringe til et servicekontor (i Sverige), hvis man ellers kan komme igennem (ventetid minimum 15 minutter). Her lød beskeden, at min sag var under ekspedition med forventet varighed på 4 uger.
Nu er der altså lige gået ialt 3 måneder.
Jeg husker fra en anden tråd, at en Kandu'er advarede mod Pixmania, hvor jeg svarede, at jeg kun (indtil da) havde positive oplevelser med Pixmania. Advarslen var altså berettiget og hermed videregivet.
Det skal lige siges, at jeg ofte læser brugervurderinger af netbutikker. Men Pixmania benytter sig af et eksternt firma til disse vurderinger, som kun kan afgives ifm et aktuelt køb og kun een gang. Smart ikke?
Kunne ikke rigtigt finde en tråd til dette - derfor på smalsnak.
Er der flere, der har haft uheldige erfaringer med Pixmania (eller andre netbutikker)?
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 08-09-08 10:43 |
|
Jep, der har Pixmania et problem.
Fuld tilfredshed eller pengene er spildt.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 08-09-08 10:47 |
|
Jeg har et par gange, når kandubrugerne har spurgt til Pixmania linket til "klagesiderne" på google, jeg har ikke selv personlige erfaringer med dem.
At handle hos dem, er som at vinde i lotteriet
Jeg syntes også du skulle fortælle din historie på nettet, så andre kan læse endnu en klage, og holde sig fra firmaet
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 08-09-08 10:48 |
| | |
| Kommentar Fra : Knete |
Dato : 08-09-08 10:54 |
|
jeg har prøvet et forløb der ligner dit, bortset fra jeg ventede 6½ måned på min vare. Det endte med at jeg truede dem med en politianmeldelse, hvorefter de gav mig mine penge tilbage.
Behøver jeg nævne,at jeg aldrig har handlet der siden?
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-09-08 11:27 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-09-08 11:35 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-09-08 11:38 |
|
INTET firma kan sige sig fri for klager....
Pixmania har så flere end de fleste andre
Bedre bliver så ikke af at de IKKE har afdeling i DK.... - så klager bliver automatisk besværliggjort....
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 08-09-08 13:48 |
|
Jeg tror desværre det er lidt den samme oplevelse man får med rigtig mange netfirmaer.
Har samme opfattelse af f.eks. Getmore.dk, kanon service - men måtte vente 3mdr på at få en effekt byttet.
Hvis vi vil have de billigste ting, tror jeg desværre at vi som forbrugere må finde os i at reklamations sager bliver trukket lidt i langdrag.
Men det er ikke altid meget bedre hvis man handler fysisk, f.eks. så er Merlin skoleeksempel på hvorledes de tillader sig at lade folk vente måneder på at få rep genstande som aldrig har virket, altså defekt ved køb.
Bilka (og selvfølgelig andre) har forstået den rigtige kundepleje - byt med et smil og kunderne bliver lykkelige, og det koster ikke Bilka 5øre ekstra.
Men desværre en trend som går den forkerte vej med hensyn til kundeservice når der er reklamationer.
| |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 08-09-08 14:37 |
|
Citat Bilka (og selvfølgelig andre) har forstået den rigtige kundepleje - byt med et smil og kunderne bliver lykkelige, og det koster ikke Bilka 5øre ekstra. |
Det er jeg nu ikke så sikker på. Forhandlere har ikke samme beskyttelse som forbrugere, men de har tilfredse kunder, der kommer igen, og det er vel det, det kommer an på.
Og det var ligegodt s....... at jeg ikke kendte til de indslag på TV.
Det ville nok have afholdt mig fra at handle med dem og sparet mig for det kommende "slagsmål".
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-09-08 15:12 |
|
Ofte vil man jo have en vare BILLIGT
Ofte går det GODT
Af og til "brænder" nogen fingrene...
Det er desværre vilkårene - uanset negative omtaler - de positive læser man jo kun på deres EGNE hjemmesider - og så tror man ikke på dem
Med måske en million transaktioner om året KAN det svært at tro 20 kritiske røster
Alt her i livet har en "risiko"....
Så må man i hvert tilfælde gøre op med sig selv om man vil tage den....
Storkunder i Roskilde Bank tog den - og VANDT.... (of topic en smule )
| |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 08-09-08 15:35 |
|
Citat Storkunder i Roskilde Bank tog den - og VANDT. |
Og aktionærerne tog den - og tabte.
Og mig (måske) med Pixmania.
Jeg kan da godt følge dig, men det er vel trods alt de færreste produkter, der er fejl på, men når det sker, er det, at firmaet skal bevise sin værdi, og hvad det står for
Enhver idiot kan sælge elektronik og sende det videre. Konceptet skulle dog også gerne kunne klare reklamationerne, når de kommer. Og det kan Pixmania åbenbart ikke.
Et internetkøb skulle ikke gerne kunne sammenlignes med chancetagning og aktiespekulation.
| |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 08-09-08 17:21 |
|
Citat Det er det desværre når den danske lovgivning bliver sat ud af kraft |
Det er den heller ikke al den stund, at produkterne sælges fra et dansk site.
Men nu skal der jo heller ikke gå alt for meget tudefjæs i det.
Jeg skal nu nok få skovlen under Pixmania og i et sprogbrug, hvor gestikulering er overflødig.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-09-08 17:59 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : brokke44 |
Dato : 10-09-08 15:05 |
|
Tak for svaret Nordsted1.
Sympatien var jo til stede alle steder med gode svar. Så jeg trak lod og du vandt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|