|
| KKK og Jesus?! Fra : Linkin_noller | Vist : 1018 gange 50 point Dato : 04-03-03 17:58 |
|
Vi er i gang med et projekt om Ku Klux Klan, og har erfaret at de påstår at være/have været yderst religiøse, og at de går 100% ind for kristendommen, og de skriver flere steder ting som "we love Jesus".. Ehh, jamen samtidig ønsker de kun hvide kristne mennesker, og har udtalt tememlig onde ting om jøder, katólikker, asiater osv.. Ja så er det vi siger: Jamen Jesus er for det første _jøde_ og eftersom han er født i Betlehem kan han vel ikk være _hvid_..?! Så er det ikke lidt dobbeltmoralsk...?? Nogel her der har en eller anden logisk forklaring, eller er det bare os der har misforstået og ikk researchet ordentligt?
L_N
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 04-03-03 18:28 |
|
Hej. Den er også lidt ulogisk, men kan nok bedst henføres til Hitler, som jo også påstod, at han tjente kristendommen,på trods af dette dræbte han jo massevis af jøder. Han ville straffe dem, fordi de jo korsfæstede Kristus!! Ulogisk men brugt som undskyldning. KKK har efter hvad jeg erfarer den samme forklaring. Med hensyn til farvede mv. har jeg ikke nogen fornuftig forklaring!
mvh
Nocom
| |
|
Hehe, jo sådan ser vi jo også på det.. Undrer os bare over at det hele er så dobbeltmoralsk.. Ingen tvivl om at de er noget af det mest syge der går levende rundt her på Jorden..
L_N
| |
| Accepteret svar Fra : summer | Modtaget 50 point Dato : 09-03-03 18:56 |
|
Linkin_noller, nu ved jeg ikke hvor dybdegående dit projekt skal være, men der er sandt for dyden oplysninger nok om KKK på Nettet. KKK's ideologi beskrives i dette link:
http://wilma.dbc.dk:8080/verity_templates/Faktalink_JSP/search.jsp?QueryText=ku+klux+klan&resType=b&MaxDocs=500&ResultStart=1&serverSpec=wilma%3A9900&LastQuery=&SortSpec=Score+desc&advancedSearchOnOff=off&Coll=Faktalink.dk_ver2&refine=new
Hvad er Ku Klux Klans ideologi?
Klanens nutidige idegrundlag bygger på fem overordnede hovedtemaer:
1. Den hvide race som det uerstattelige omdrejningspunkt for nationen, den kristne tro og Vestens høje kulturelle og teknologiske stade.
2. Amerika frem for en hvilken som helst fremmed indflydelse eller fremmede interesser, hvilket for eksempel indebærer en udenrigs- og militærpolitik byggende på ikke-intervention.
3. Forfatningen skal efterleves, som den oprindeligt var tænkt og nedskrevet, forstået som det bedste regeringsgrundlag mennesket nogensinde har affattet, baseret på Bibelen og kristelig lovgivning.
4. Fri konkurrence med privat ejendomsret og private erhvervsvirksomheder, men afviser al finansspekulation. Klanen går ind for økonomisk nationalisme og modsætter sig både frihandelsaftaler og central styring fra den amerikanske nationalbank.
5. Positiv særbehandling af kristendommen, som sikrer amerikanerne retten til at udøve deres kristne tro, herunder bøn i skolerne. Mange klanmedlemmer og -støtter deltager i den voksende indsats for at fremme religionen og den kristne identitet, som forener hele den amerikanske kristne, patriotiske bevægelse (3).
KKK,s officielle hjemmeside: www.kukluxklan.org/
Tilsvarende antisite: www.communinet.org/News_Journal/klanindex.html
Der har igennem tiderne ikke været mange begrænsninger for hvad folk har gjort i Guds navn. At postulere kristne idealer som KKK, kræver jo også at de lever efter alle kristnes Herre Jesus, altså som beskrevet i NT i Bibelen. Det er der vist ikke mange der mener KKK gør.
mvh
summer
| |
| Kommentar Fra : pleif |
Dato : 22-03-03 16:15 |
|
Det er lidt tankevækkende, at KKK har sagt "we love Jesus" men ikke drager den konklusion at de så bør elske alle andre mennesker - som Jesus netop gør. At det er strengt ubibelsk at være racediskriminerende fremgår af det Paulus skriver til menigheden i Galatien:
"For I er alle Guds børn ved troen, i Kristus Jesus. Alle I, der er døbt til Kristus, har jo iklædt jer Kristus. Her kommer det ikke an på at være jøde eller græker, på at være træl eller fri, på at være mand og kvinde, for I er alle én i Kristus Jesus." (Galaterbrevet kap. 3 v. 26-28. Side 1064 i '92-oversættelsen)
Det vil altså sige, at bekender man sig som kristen, er man ét med de andre kristne, dvs. "brødre og søstre" pga. den fælles Herre: Jesus; og som det fremgår kan alle være kristne. Uanset hudfarve, nationalitet, social og samfundsmæssig stilling, køn mv.
Med hensyn til at elske andre skriver Johannes meget skarpt:
"Vi elsker, fordi han [Gud] elskede os først. Hvis nogen siger: 'Jeg elsker Gud,' men hader sin broder, er han en løgner." (1. Johannesbrev kap. 4 v. 20. Side 1124)
| |
| Kommentar Fra : DK93 |
Dato : 22-03-03 17:15 |
|
Ja, der er og har været mange brådne kar i kristne forsamlinger. KKK er bare en blandt mange gennem tiderne
dk93
| |
| Kommentar Fra : DOeS |
Dato : 30-05-03 00:17 |
|
Ja, KKK er en stor skam! De burde ikke kalle seg kristne, for de vil ikke lyde misjonsbefalingen: "Gå derfor ut og gjør ALLE FOLKESLAG til disipler, idet dere døper dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn" (Matt. 28:19).
KKK, fy for skam!
DOeS
| |
| Kommentar Fra : summer |
Dato : 30-05-03 11:53 |
|
Gad vide om Linkin_nollers projekt er færdig. Hvis ja, var det vel en god ide at respondere og lukke spm.
mvh
summer
| |
|
Takker! JO, det er skam afsluttet, men har ikke været her på sitet siden faktisk... Nu siger du lukke spg... Har ikke brugt sitet så voldsomt meget, men _jeg_ står ikke for at lukke det, vel?
L_N
| |
| Kommentar Fra : summer |
Dato : 30-05-03 19:52 |
|
Du lukker spørgsmålet ved at acc. en kommentar som svar. Du har acc. min kommentar 09-03-03 18:56 og spørgsmålet er nu lukket. En time efter at det er lukket, kan andre kun se det ved at købe svaret for point.
Håber det gik godt.
mvh
summer
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|