/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hjemmetuning!
Fra : londin
Vist : 505 gange
70 point
Dato : 04-03-03 13:41

Dauz
Da jeg ikke har den store pengepung men masser af tid ville jeg gerne hører hvordan jeg hjemmetuner min derbi senda?

 
 
Kommentar
Fra : IceCap


Dato : 04-03-03 15:36

Citat " http://www.45scooter.dk/scootere/derbi/senda.htm ":

Motormæssigt kan det ikke påstås at være sparet på hestene. I uddroslet tilstand har motoren hele 8 hk, hvilket er mere end det dobbelte af gennemsnits scooteren. Den kan som følge heraf sagtens trække fra en scooter (også i optrækket), og har en topfart på omkring 90 km/t, uden gearing. Med neddroslingen (lovlig) kan jeg ikke anbefale Derbien, den er mere død end en lovlig FZ’er med påspændt camping vogn. Dette skyldes at hele effekten ligger over 5000 omdrejninger, og plompen gør netop at motoren ikke går over de 5000 omdrejninger. Motoren er også vandkølet, hvilket gør moteren bliver mere støjsvag samt holder længere.

Fjern plomben!

Kommentar
Fra : londin


Dato : 04-03-03 15:57

Jo tak det er gjort! Men hvad kan jeg mere gører? Har hørt noget om at pudse skyldekanalerne og udstødnings kanalen - men hvordan gør jeg lige det bedst? Hvad med en indsugningsforstærker som skulle værer en billig men ok ting at montere - men virker en sådanne ting. Er der evt. andre ting jeg kunne gå i krig med?

Kommentar
Fra : IceCap


Dato : 04-03-03 16:24

Jeg søgte bare på Google..... Ingen ideer udover plombfjerningen.......

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 17-03-03 21:54

En indsugnings forstærker virker helt sikkert !

jeg kan godt prøve at forklare dens virkemåde, hvis du er intresseret...

og ja det hjælper jo altid at pudse benzinens vej, så den kan løbe hurtigere...

Kommentar
Fra : londin


Dato : 17-03-03 23:18

Jon det må du da meget gerne

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 70 point
Dato : 18-03-03 08:09

citat fra morten munksgaards side....:

Indsugningsforstærkeren er en lille hul plastic box der kan trække sig sammen. Indsugningsforstærkeren monterres på studsen der sidder mellem karburator om cylinder. Når du så giver motoren gas, vil der opstå undertryk, dette undertryk suger luften ud af indsugningsforstærkeren og får den til at trække sig sammen. Så snart du slipper gassen er der ikke længere undertryk, og indsugningsforstærkeren vil suge alt det luft tilbage der før blev suget ud af den. MEN nu er det ikke ren luft den suger tilbage, det er benzindampe, og derved bliver den fuld af benzindampe. Næste gang du giver moteren gas vil der igen opstå undertryk, og alt benzindampen vil blive suget ud af indsugningsforstærkeren og direkte ned i cylinderen. Altså virker indsugningsforstærkeren som en ekstra karburator i et kort øjeblik.


Godkendelse af svar
Fra : londin


Dato : 18-03-03 10:36

Tak for svaret Jon.
                        

Kommentar
Fra : Boss-Boss


Dato : 27-06-06 15:44

indsugningsforstærker er bedst til scootere/Knallerter der er rimelige tunet


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408804
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste