|
| Cpi Gtr 30 Fra : ihansen | Vist : 3419 gange 100 point Dato : 31-01-08 15:30 |
|
Hej jeg har lige købt en Cpi Gtr, men dens optræk og topfart er meget ringe. Er der nogen som ved hvordan det kan blive forhøjet?
| |
| Kommentar Fra : simon-ms |
Dato : 31-01-08 20:14 |
|
Jeg har ikke en CPi gtr, men jeg har dog en Cpi oliver city, og jeg kan kun være enig i at en cpi er meget sløv som lovlig, og det hjælper ikke at pille ringen uden at gøre andet, men sæt et ulovligt forør på, og du får en helt anden scooter, du skal ikke omdyse, jeg har selv prøvet det, og sjovt nok passer indstillingen også perfekt til tun forrør.
| |
| Kommentar Fra : ihansen |
Dato : 31-01-08 20:53 |
|
Er der nogen steder hvor der står beskrevet hvordan man gør, og hvad ting man skifter?
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 31-01-08 21:42 |
|
det med at skifte forrør er også nævnt.. skrev ved skiven at den kun gir mere topfart.. det gir jo ikke mere kræft..
Det er overhovedet ikke godt at køre med standard dyse når forrøret er ubegrænset/ulovligt, prøvede selv med standard dyse engang, den kørte da også godt med standard dyse, men tændrøret var nært forbrændt pga den høje temp.. og den kørte endnu bedere med større dyse,
| |
| Accepteret svar Fra : Spotbot | Modtaget 100 point Dato : 31-01-08 21:44 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 31-01-08 22:05 |
|
At du så får problemer med at skrue variatoren af uden trykluft eller specialværktøj er en anden historie. Hvis tændrøret har det med at blive for varmt kan man få et koldere rør at sætte i i stedet og så er det der kommer ud af cylinderens udstødningskanal ikke lort men forbrændt benzin/olie og røretikke et røvhul men et udstødningsrør der kan være større eller mindre alt efter effekt Der skal være modstand i en udstødning da en del af den uforbrændte benzinblanding ellers vil ryge med ud under motorens takterDog kan det blive for lillet afgangshullet og somme tider sidder der ligefrem en påsvejset skive som også bruges som omdrejningsbegrænsning og som så kan fjernes og derved give flere omderjninger
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 01-02-08 20:32 |
|
Ja men der skal ikke være modstand i forrøret, der er rigelig modstand i udstødningen i sig selv.. når der så kommer større forrør på, så kommer der mere igennem og blandingen skal derfor være en anelse tykkere, at tænderet delvist er forbrændt, skyldes ofte også for høj temperatur i cylinderen.. men bare put et koldere tændrør på, det køler jo bare IKKEstempel og cylinder ned
| |
| Godkendelse af svar Fra : ihansen |
Dato : 01-02-08 22:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|