|
| Heste- opsigelse af boks Fra : Jarlen10 | Vist : 763 gange 40 point Dato : 15-12-07 21:19 |
|
Hej, har en noget speget sag.
Min kone har 2 heste opstaldet privat uden nogen form for kontrakt. Betalingen for hestene er per måned og forudbetalt.
Nu er sagen den at min kone og udlejer er raget uklar med hinanden, og i forgårs modtog vi en sms hvori der stod at hun gerne ville have vi fandt et andet sted til hestene, senest inden 01/02-2008. Fint nok, masser af tid til at finde nye bokse.
Men så i dag, lørdag den 15/12-2007, fik vi en ny sms, hvor vi skal finde bokse inden 31/12-2007, og samtidigt skal vi inden mandag den 17/12-2007 pludseligt betale et depositum på 600 kr. for at sikre at vi gør rent efter os.
Da der ikke er noget skriftligt kan vi godt se at hun kan opsige uden varsel, men når hun via sms giver os datoen 01/02-2008 til at finde et andet sted, kan hun vel ikke pludseligt fjerne en måned. Er vel en form for skriftligt tilbud? Og hun kan vel ikke bare lige pludseligt komme og forlange depositum midt i det hele?
Vi leder selvfølgeligt efter et nyt sted, men på kun 14 dage kan det være svært at nå at finde nye opstaldningsmuligheder til en hoppe og en hingst og arrangere transport.
Håber på lidt hjælp Har desværre kun 40 point at give ud af
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 15-12-07 21:23 |
|
Du kan ikke gøre meget andet end fjerne hestene HURTIGST muligt.....
Smsen kan ikke bruges til noget.....
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 15-12-07 21:28 |
|
Ja, sms-en med opsigelsesfrist pr 1/2 er sådan set at sidestille med en skriftlig opsigelse, så hvis I har gemt den sms, kan udlejer ikke stille meget op såfremt I fastholder at have boksene indtil da.
Så er der linket her, hvor der står noget om situationen, såfremt der ikke foreligger en kontrakt.
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200107241749_8936_3b5d99276d81d.html&printer_friendly=1&spec=053b9cbba1829bd3d94fa744e27be021&themeid=200108020920_9445_3b68ff5409d52&art_id=200501311430167530&type=q
M.h.t. depositum, mener jeg ikke udlejer kan forlange det med så kort frist, men hvis I accepterer at betale det, så sørg for at få på skrift, med udlejers underskrift, hvad beløbet dækker, og at I skal have beløbet tilbagebetalt ved rømning af bokse og efter endt rengøring
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 21:41 |
|
Hvorfor i alverden skulle I betale depositum i en opsigelsesperiode...? Det skulle da i bedste fald være, for at sikre, at hun ikke finder på narrestreget på falderebet. For jeg tvivler da på, at hun under de omstændigheder vil slippe beløbet igen.
Men jeg vil også mene, at hun ikke bare kan smide jer ud med få dages varsel. Hvis I ellers har kvitteringer for tidligere betalt leje, så er der jo også bevis for, at der har bestået et lejeforhold. Og så er der altså regler, som en advokat kan tolke for jer.
Hvor i landet søger I efter box? Måske kender nogen herinde et brugbart sted...
| |
| Kommentar Fra : Jarlen10 |
Dato : 15-12-07 21:57 |
|
Der er desværre ikke kvitteringer for lejen. Som skrevet, så er det et privat sted hvor hun har 3 heste stående og så er der lige plads til vores. Og da der igennem 1 1/2 år aldrig har været noget, så har vi ikke tænkt videre over det. Men nu kan vi ikke blive smidt på porten hurtigt nok. Desuden tror jeg ikke hun er interesseret i noget med papir på. Udlejeren modtager dagpenge, og har ikke oplyst noget om den ekstra indtægt fra opstaldningen. Men det er så hvad det er.
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 22:08 |
|
Og I har heller ikke overført via banken, vel...?
Hvor i landet søger i bokse?
| |
| Kommentar Fra : Jarlen10 |
Dato : 15-12-07 22:30 |
|
Nej, det er foregået ved kontant afregning den 1. i måneden.
Vi bor i Odense SØ og søger derfor i det område, men når vi ikke ved om vi er købt eller solgt den 31/12, er vi nødt til også at kigge på steder som ligger 40 km fra os. Bare som en nødløsning.
Derfor ville det være lækkert hvis sms´en virkeligt kunne bruges som en opsigelse og vi derfor havde tid til at finde noget tættere på, i stedet for at blive tvunget til at tage noget i ren panik
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 22:42 |
| | |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 22:47 |
| | |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 22:49 |
| | |
| Kommentar Fra : Jarlen10 |
Dato : 15-12-07 23:03 |
|
Jeg siger tusind tak for hjælpen. Tror konen bliver glad for det når hun kommer hjem. Nu har hun været trist over situationen i et par dage. Har også skrevet til Ret & Råd, men virker nu til at vi har vores på det tørre indtil februar. Så er det bare lige om udlejeren kan acceptere det, eller om der skal til at være en masse slåskamp om det også. Men jeg siger tusind tak for hjælpen
Men hvem skal jeg give point til? dova var først på aftrækkeren men Ysseven har også bidraget med en masse brugbart? Kan man dele dem?
Takker endnu engang for hjælpen
| |
| Godkendelse af svar Fra : Jarlen10 |
Dato : 15-12-07 23:24 |
|
Tak for svaret Ysseven.
Det var rart at få lidt afklaring på situationen. Nu har vi noget at vise til hende, hvis hun stiller sig på bagbenene, samt et muligt opstaldningssted. Så tusind tak og fortsat god weekend
Med venlig hilsen
Dennis & Rikke
| |
| Kommentar Fra : Ysseven |
Dato : 15-12-07 23:42 |
|
Selv tak - og held & lykke!
Og en (mulig) lille trøst, hvis det kniber med at finde en boks:
Det kræver en foged at sætte jer ud af lejemålet. Og det sagtens tage noget tid...
Og hvis hun bliver strid, så er det da en fordel for jer at vide, at hun udlejer "i smug". Selvom det måske kan være lidt skidt for jeres karma, hvis I udnytter det.
Go' week-end også til jer to!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|