/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Tændingsproblem
Fra : Brissen
Vist : 744 gange
20 point
Dato : 13-12-07 16:55

Hjælp... Har dr.big,som der har svært v at starte,men kommer den endeligt igang kører den fint,og står fint i tomgang.Men når den ikk starter har j prøvet at ta tændrør ud,som så er vådt,og kører j så m starteren er gnisten svag,og kan ikk antænde d benzin som j kommer på,har skiftet tændrør og hætte men d hjælper ikk,hva gør j såh???.Kan tændspole kun virke lidt,ell hvor skal j finde fejlen... Er ny bruger så har ikk såh mange point,at gi..smil

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 13-12-07 17:03

Tændrøret skal ligge med sit gevind godt mod stel, for at der kommer god gnist.
Men er gnisten stadig dårlig, skyldes det nok skidt rust og snavs på spolerne og magnetsvinghjulet, som du skal skrue møtrikken af, og havde en aftrækker for at få af.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brissen


Dato : 13-12-07 17:09

Okey du mener ikk at tændspole kan kun virke lidt? Når j prøver er tændrøret godt mod stel.

Kommentar
Fra : pylle12


Dato : 13-12-07 18:52

pgo-t-rex havde samme problemer skiftede statoren,det er hele tændningsmondulet og siden har skidtet kørt fejlfrit

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 13-12-07 19:13

Der opstår rust på jernlamellerne (Det blanke stykke du kan se foran i billedet):
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1540977776&n=1712457933&pn=1712459455

Og rust på det indvendige af svinghjulet som roterer 1mm fra jernlamellerne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1540977776&n=1712457933&pn=1712459453

Det skal simpelthen slibes med sandpapir, og så oversprøjtes med WD40 eller Pronto, ligesom det også er en god ide at sprøjte ind i alle stik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brissen


Dato : 14-12-07 16:56

Har prøvet at pudset d hele m sandpapir,men d hjælper lige lidt.Såh der er vel ikk anden udvej at købe nye dele og se om d hjælper,smil. Men ingen som har prøvet at en tændspole "kun"virker lidt?

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 14-12-07 17:15

Hvis du har formodstand i tændrørshætte og også i tændrør, så er gnisten ikke god.
Har du prøvet at holde selve enden af tændrørsledningen 1/2 cm fra stel, så gnisten ikke skal igennem tændrør og hætte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brissen


Dato : 15-12-07 16:16

Ja har prøvet d,og gnisten er meget gul i d. men selvom at der r modstand indbygget i tændrør og hætte,skulle den vel stadig kunne antænde d benzin som at der r på tændrøret,ikk d?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 15-12-07 17:42

Under tryk har gnisten langt sværere ved at slå igennem. Men så kan man som forsøg slå elektroden tættere til midterelektroden, så gnisten ikke skal lave 0,6 mm gnist, men feks. 0,4mm
Men for at benzinblandingen kan antændes, skal der være et ganske bestemt blandingsforhold, og hvis blandingen er for fed kan den ikke antændes.
Blandingen kan blive for fed, hvis du har for stor dyse i, eller den automatiske benzinhane ikke lukker når motoren står stille, og så kan der løbe godt med benzin ind og oversvømme karburatoren, specielt hvis du bruger sidestøttefod.
Benzinhanen kan tjekkes, find benzinhanens hoved oppe under skjold/sæde (Under benzintanken), (det lange spyd stikker lige op i tanken det kan du ikke se)
og træk den store slange af, der må ikke komme benzin ud fra hanen, så er den defekt.
http://thansen.dk/product.asp?c=1546639574&n=1712457951&pn=1712459509
VH Palle Hansen
PS: SMS tekst er ikke noget der gør forståelsen lettere !



Kommentar
Fra : Brissen


Dato : 18-12-07 20:34

HEJ palle ,og i andre. Såh har jeg fået pgo en ud at kører igen. Jeg har været alt for fukoseret på at det skulle være en tændingsfejl,men det viste sig at jeg pillede cylindre af,og så kunne jeg se at stempelringen var slidt op.Så du får mine "sølle"point,smil. lige et side spørgsmål,hvoffor tager den først ved v 4500 omdr,er det rullerne som at der er for lette,ell koblings fjeder for slap?

Godkendelse af svar
Fra : Brissen


Dato : 18-12-07 20:38

Tak for svaret pallebhansen.Alt efter som at det slet ikk havde noget med tændingen at gøre,smil. Men ene gode svar og fif og muligheder på hvad der kunne være galt,tak.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste