|
| Ændrede afrejsetidspunkter hos Fra : heddagabler | Vist : 536 gange 20 point Dato : 18-11-07 12:40 |
|
I går fik vi et køligtbrev fra et rejseburequ om, at de fly afgangstider vi havde kalkuleret hele vores skole og arbejdstider udfra - mhp. på afrejse - er ændret med 5 timer tidligere end annonceret.
Det betyder et barn der må gå glip af et julearrangemet og to voksne der må betale for 1 dags ekstra tabt atbejdsfortjeneste.
Nu vil jeg meget gerne høre om der kan gøres noget ved dette - kan vi forlange et nedslag i prisen (rejsen er forlængst betalt) el. en opgradering af vores hotel el. noget helt tredje?
Mvh Hedda Gabler
| |
| Kommentar Fra : iah |
Dato : 18-11-07 12:47 |
| | |
| Accepteret svar Fra : iah | Modtaget 30 point Dato : 18-11-07 12:48 |
|
Ankenævnet er et godkendt ankenævn oprettet af Forbrugerrådet, Danmarks Rejsebureau Forening og Foreningen af Rejsearrangører i Danmark.
Det kan du klage over
For at få en sag optaget i Rejseankenævnet, skal følgende være opfyldt:
Rejsen skal være
en "pakkerejse" - dvs. være sammensat af to ydelser (transport, indkvartering eller anden turistmæssig ydelse som f.eks. biludlejning, tur, fest e.l.),
eller
en transportydelse (fly, bil, tog, bus mm) fra Danmark til udlandet.
eller
en indkvartering i udlandet (hotelophold, leje af campingvogn/mobilhome eller leje af sommerhus). Gælder kun hvis indkvarteringsydelsen udbydes af rejsearrangør, der er registreret i Rejsegarantifonden.
Gebyr
Ankenævnet opkræver et gebyr på 275 kr. Gebyret tilbagebetales, såfremt klageren får helt eller delvis medhold i klagen, eller hvis sagen afvises eller afsluttes forligsmæssigt i sekretariatet.
Læs mere:
Rejseankenævnets hjemmeside
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 18-11-07 13:08 |
|
Du skal da i første omgang kontakte rejsebureauet.
Det kan da godt være, de giver nedslag i prisen.
På nuværende tidspunkt kan du ikke klage til Rejseankenævnet, med mindre du har talt med rejsebureauet og fået afslag.
Ring nu til bureauet først.
| |
| Godkendelse af svar Fra : heddagabler |
Dato : 18-11-07 13:16 |
|
Tak for svaret - desværre skriver rejseselskabet ikke noget om ændring af afrejsetidspunkter i deres betingelser, men kun at man har krav på erstatning, hvis rejsen aflyses. Men jeg har kontakter både rejseselskabet samt rejseankenævn.
Hej igen
| |
|
Hov - jeg har ikke blacklistet nogen, pludselig står en svarer angivet som bæacklistet!! Åh hvor er det af og til vanskeligt med disse sider her...er det for at undgå svindel? Ja, det er det vel. Men jeg ar altså ikke blacklistet nogen
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 18-11-07 13:24 |
|
Du ringer først til rejsebureauet.
Jeg tror ikke, du har blacklistet nogen, men har muligheden for det. Blacklistefunktionen kan du se ved alle indlæg i denne tråd.
| |
| Kommentar Fra : iah |
Dato : 18-11-07 13:34 |
|
Håber du får noget ud af klagen, i øvrigt velkommen på Kandu og god weekend...
iah
| |
|
Tak for velkomst
Jeg har lige fået 2 mails hvor det olyses at nogen har købt mine svar, ja nu er forvirringen da total:)
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 18-11-07 17:42 |
| | |
|
Jeg vil gerne følge op på mit indlæg. Min mand og jeg har i huj og hast besluttet at flekse ekstra timer ind på vores arbejdspladser (dette er stressende og medfører gener for os) da rejseselskabet - TYRKIETEKSPERTEN - ville ikke yde kompensation på nogen måde andet end evt., at se på tabt arbejdsfortjeneste efterhjemvendt rejse.
Rejeselskabet fastholder, at de har holdt sig inden for de juridiske regler, men er sådan set ikke særligt interesseret i de gener det ændrede afrejsetidspunkt medfører. De beklager - bevares - men det er sandelig også alt.
Vores datter, der går på Den Kongelige Balletskole, 'misser' en vigtig optræden (som hun skulle have medvirket i). Det medfører da noget postyr og bøvl vi gerne havde været foruden!
Alt i alt vil vi ikke igenhandle hos dette selskab. Ved skæve (uge) afgange er afrejsetidspunktet for os alfa og omega - vi bor på Fyn og må altid i forvejen påregne yderligere rejsetid og inkludere risiko for forsinkelser.
Vi er meget skuffede over rejseselskabets håndtering af det ændrede afrejsetidspunkt. Andre selskaber yder prompte kompensation inden selv den mest "vanskelige" kunde kan nå at tænke på at klage.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 19-11-07 12:15 |
|
Det er et dårligt rejseselskab.
Om du kan forlange erstatning, afhænger af om det er deres skyld.
Hvis det skyldes et flyselskab, som har aflyst en flyvning er det ikke rejseselskabets skyld.
Men hvis de bare har ændret jer fordi , de kunne gøre det billigere på den måde, har i krav på erstatning.
I øvrigt ville jeg aldrig bruge det selskab, som er gået ned flere gange. det kan være de har måttet flytte jer til et andet flyselskab,simpelthen fordi de skylder det oprindelige for mange penge,og de derfor ikke mere vil flyve for dem.
Der er en risiko for at i aldrig kommer afsted med det selskab.
| |
|
Du godeste! det var sandelig godt du fortalte mig det - ingen tvivl om at vi bliver nødt til at kontakte rejseankenævnet nu.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|