/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
70cc atala hacker/suzuki ap-dyser?
Fra : Helmerhelmer
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 29-01-03 21:41

Jeg har prøvet alt fra nr 56-70 dyret render max 68km/t uanset hvad-ka det være en slidt menbran?

 
 
Accepteret svar
Fra : thehandymann

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-03 17:46

Har du prøvet at sætte polini membraner i, de kan godt hjælpe .
Har du tjekket om dine membraner er tætte for lukker de ikke til kan du prøve alle de dyser du vil uden at det hjælper.
Tag hele membran huset ud og prøv at "sug" ved åbningen der skal de være tætte der må ikke komme noget luft overhovedet.
Tjek også dit luftfilter om ikke andet prøv at sæt et powerluftfilter på det kan måske også hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : Helmerhelmer


Dato : 17-02-03 21:37

Da der er langt ind til membranen, hele motoren skal af(scootcar)vil jeg prøve at suge i indsugningsstudsen for at teste tætheden, men da membranen er 2 år gammel er den nok udskiftningsmoden.Mange tak for svaret handymann.
                        

Kommentar
Fra : thehandymann


Dato : 24-02-03 12:09

Hej Helmerhelmer.
Sorry at jeg ikke lige har skrevet tilbage med det samme, men der er muligvis en lettere måde at komme ind til dit membrahus på, hvis du skulle være så uheldig at det ligger under tværbolten til din motor kan du klodse din knallert lidt op og så pille din støddæmper af bagpå, så ligger motoren længere nede og du kan komme til dit membranhus.
Sidder der en "blindbolt" i det ene hul i membranhuset skal du bare fjerne de normale bolter og så dreje helt forsigtigt med membranhuset, du har kun et par millimeter at dreje med, men det er normalt nok til at du kan få løsnet den blindbolt og få den ud.
Håber det kan hjælpe dig lidt.
Hilsen Ivan

Kommentar
Fra : Helmerhelmer


Dato : 24-02-03 21:54

Hej Ivan.
Tak for din anvisning, jeg endte nu med attage tværbolten, desværre har jeg kun kunnet mærke beskeden forskel efter membran skiftet, et eller andet holder stadig apparatet nede under 7o km/t, kan det mon være "grundgearingen" altså ikke varioen, der er for lav?, jeg havde problemer med standard varioen og 5.5g ruller (det den er født med som 50ccm er) under 45 km/t trak den ikke, efter 45 accellerede den som en mis (muligvis gepart), jeg satte så en multivar racer vario i med 5.5g ruller (jeg har før kørt med den med 9gs ruller) på og nu ligger det "kritiske omdrejningstal" inden for det varioen kan kompensere for, og den arbejder fint, med et højere omdrejningstal end før, men stadig ikke så hurtigt som jeg forventer, tror du jeg forventer for meget?
Helmerhelmer

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408804
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste