/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fugle
#NavnPoint
dova 5097
Nordsted1 1938
katekismus 1408
arne.jako.. 910
CLAN 880
akle 875
HelleBirg.. 800
molokyle 790
piaskov 740
10  jakjoe 695
Hvad er StueDyr?
Fra : Zotigo
Vist : 1494 gange
60 point
Dato : 11-07-07 14:48

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken fugle er under StueDyr category? På forhånd tak

 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 11-07-07 15:45

Undulater, kanariefugle, dværgpapegøjer, nymfeparakitter, o.s.v.

Altså alle tropiske fugle som holdes i små bure


mvh dova

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-07-07 15:52

Det er der nok ingen der er! Men det er lovligt at holde visse tropiske fugle i fangenskab. Man må ikke indfange danske fugle og holde dem i fangenskab. Der er sikkert mange andre begænsninger. som hovedregel kan man regne med at dem man køber hos fuglehandleren er lovlige at holde i bur:

Kommentar
Fra : tronddk


Dato : 11-07-07 18:31

alle fugle der kan været i et max 120x90x80 cm (højte x bred x dybte) sådan siger en der udlejer bolier i esbjerg (vel ikke nævne navne) og det er fugle der lovlig kan være i max 120x90x60 gerne mindre så du må stort set ha alle fugle (kun ganske få man ikke må ha) (kan gælde andre sær regler)

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-07-07 18:50

Burhøns - er de stuefugle så?

Kommentar
Fra : refi


Dato : 11-07-07 19:20

Citat
alle fugle der kan været i et max 120x90x80 cm (højte x bred x dybte) sådan siger en der udlejer bolier i esbjerg (vel ikke nævne navne)


Det kan jeg godt forstå - der kan jeg stoppe en kongeørn eller to ind.....

Kommentar
Fra : Zotigo


Dato : 12-07-07 13:54

Er Duer (ikke brevduer) også Stuedyr så?

Kommentar
Fra : refi


Dato : 12-07-07 14:36

Nej - de hører til i naturen

Kommentar
Fra : Zotigo


Dato : 12-07-07 15:15

Refi, jeg mente udstilling duer ikke vild duer

Kommentar
Fra : refi


Dato : 12-07-07 15:18

Citat
(ikke brevduer)


Ja hvis den er udstoppet.....

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-07-07 15:55

Citat
Refi, jeg mente udstilling duer ikke vild duer


Nej, duer er ikke stuedyr....det er husdyr

Eneste undtagelse er nogen bittesmå duer, som kan holdes i indendørs volierer/store bure...de hedder diamantduer.



mvh dova

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 13-07-07 09:11

Stuedyr er fugle der holdes konstant i bur. Flyver de frit i stuen er det husdyr.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 13-07-07 09:34

Citat
Stuedyr er fugle der holdes konstant i bur. Flyver de frit i stuen er det husdyr.



NARJ.... husdyr bor i en stald, et hønsehus o.s.v.




Men Zotigo......hvad er det helt nøjagtigt du vil vide.

Hvis det er noget med en bestemt fugleart må du nævne det.

Men ellers er her en liste over fugle der hører under kategorien Bur- og stuefugle

http://www.dmm.dk/fuglenavne/

Vagtler/hønsefugle, andre bundfugle og duer hører ikke til stuefugle....det er volierefugle.

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 13-07-07 09:39

I mange udlejningsejendomme er der forbud mod husdyrhold. Og det er hverken i en stald eller et hønsehus. Her defineres husdyr som løse dyr, hvorimod dyr i bur defineres som kæledyr (eller stuedyr).
Så kæl bare med dine akvariefisk

Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-07-07 09:44

Hvad så med edderkopper.....

Jeg har sgu svært ved at få dem til at gå ind i buret.....

For ikke at nævne fluerne - de kommer og går som det passer dem.....

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 13-07-07 10:19

Der kommer ikke fluer hvis du har løse fugle

Kommentar
Fra : steenfibiger


Dato : 13-07-07 11:13

I ingen af de danske ordbøger forekommer ordet stuedyr. Derimod forekommer der i Ordbog over det Danske Sprog i 28 bind (1944) et ord som stuefugl, stuesanger, husfugl og stuedue. I denne ordbog er en stuefugl en fugl, der egner sig til at holdes i fangenskab (i et bur) i en stue eller et værelse. Ingen af ordene forekommer i den helt nye Den danske Ordbog (2005) i 6 tykke bind.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-07-07 11:25

Citat
Er der nogen der kan fortælle mig hvilken fugle er under StueDyr category


Kategorien findes ikke....

Hvad er formålet med spørgsmålet ???????

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 13-07-07 11:55

Refi og hans edderkopper adrr!
men hvordan er det så med husmus - De hvide holder man i bur - derfor er det vel ikke burfugle?
Her under uvejret har vi fået en grå mus ind, bare den ikke får unger, inden katten snupper den.
Hvad med katten er den alligevel ikke et husdyr, selv om den ikke bor i stald? vi har nemlig ingen kattestald- Det er ligesåm man kan komme i konfligt med nogle af jeres definitioner.

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 13-07-07 11:58

Jo, katten er netop et husdyr fordi den går løs. Køer er også husdyr, fordi at de meget af tiden går løs på en mark. Det er derfor man kan få fritgående bøffer
Her i København kan man forøvrigt også få fritgående æg og fritgående koteletter

Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-07-07 12:13

Citat
Jo, katten er netop et husdyr fordi den går løs


Hvad med strudsen - det er vel også et husdyr - deter bare herhjemme vi er lidt bagefter.....

En tur på strøget med "langhals" i snor er vel ikke at foragte....

Og så er den en fugl - den ved det bare ikke

Godkendelse af svar
Fra : Zotigo


Dato : 13-07-07 14:41

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Zotigo


Dato : 13-07-07 14:44

Jeg siger tak til Steenfibiger og også Tak alle samme, I har været meget hjælpsome .

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste