|
| Mest sladder... Fra : molokyle | Vist : 834 gange 100 point Dato : 01-06-07 09:47 |
|
Jeg 'orker' ikke at gøre dette til et 'seriøst' af slagsen under kategorien jura, så derfor havner det her i gode og 'dårlige' netbekendtes afdeling.
Se, da kandu.dk var nede og jeg ikke følte mig inspireret til at lave andet på min hjemmeside end, at 'forfine' min RSS kanal en smule, skulle jeg finde på andet 'fornuftigt' at tage mig til.
Valget faldt på, ..hold nu fast: Dating.dk
Nå, men en profil blev oprettet og jeg surfede rundt og så på 'løjerne'
..jeg stillede et spørgsmål til een som jeg kunne læse mig til var en gammel rotte på sitet og jeg fik naturligvis STRAKS et svar
..men men men, først da gik det op for mig at man ikke kan læse svar som gratisprofil, men kun skrive dem. Man skulle opgradere til en betalingsløsning
Ja ja ja... Jeg ved godt det ikke er en filantropisk virksomhed
Nå, men jeg bestiller så billigste løsning for 3 måneder og vælger at betale med Girokort, da jeg så ka' nå at fortryde
Under 'transkationen' bliver jeg så til sidst gjort opmærksom på dette:
Citat Du køber ydelsen af Freeway Aps (CVR Nr.: 24238849) Tlf.: 33 89 00 00, Sct. Leonis Gade 5, 8800 Viborg. Der er ingen returret på ydelsen. |
Bemærk den sidste sætning!
Nu spørger jeg så jer: Ved I om dette er helt lovligt?
Som jeg ser det, er det en klar overtrædelse af købeloven ...eller er det?
</MOLOKYLE>
| |
|
Howdi Molo, så skal du jo tilbage-levere den købte vare i ubrugt stand.....
DatingMostern
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 10:06 |
|
Hva' er en 'transkation' ???
TRANSAKTON ...for dælen
..bare for at foregribe evt. 'morsomheder'
</MOLOKYLE>
| |
|
massagekliniker - er her returret på en evt. mislykket eller bare utilfredstillende ydelse?
2 års reklamationsret??
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-06-07 12:27 |
|
Jeg er sikker på, at det er lovligt.
Bestilte online abonnemet på Forbrugerrådets blad Tænk for et år, men da jeg så første test og fandt ud af at det testede slet ikke var relevant i forhold til det der var udbudt på markedet i DK ville jeg fortryde de næste 11 udgivelser, men det kan man ikke fordi internetabonnement er en tjenesteydelse.
Hvis man ønsker fortrydelsesret betyder det bare, at man først får adgang når fortrydelsesfristen er udløbet.
På med løbeskoene og ud i verden og løb en sød dame op.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 13:50 |
|
BjarneD -> Siden hvornår er en betaling for en serviceydelse via Girokort blevet at betragte som 'on-line' ???
..men jeg har nu iøvrigt slet ikke tænk mig at fortryde
iah -> En kvindelig TRANSyldaver med de blodskudte tænder tror jeg nu det var
</MOLOKYLE>
| |
|
Citat en tjenesteydelse, som ikke kan fortrydes |
Jeg læste det som 'fortyndes'.............................................................
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 17:01 |
|
BjarneD -> Er det du mener:
Vognmand Jens kører ind på en tankstation ...og kommer til at hælde 94 octan blyfri på Diesel hyrevognen?
Har han ret til at levere 'fejlkøbet' tilbage?
Han har jo (forhåbentligvis) heller ikke fyret noget af brændstoffet af ved, at starte bilen.
Man (..synes jeg) ikke umiddelbart sammenligne disse 2 situationer.
Ligeledes med Camillasmoster's 1. kommentar:
Hvad tænker hun på? En bodylotion?
...som man ikke brød sig om hverken lugten eller farven af og derfor nu vil returnere 2/3 af indholdet ..mod refundering af 2/3 dele af prisen?
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 17:05 |
|
Der er tale om at indgå en aftale om en service mod betaling.
Har man på ingen måde brugt ...men betalt/afregnet på 'forskud' for denne service, så mener jeg, at man er i sin gode ret til, at få købet annulleret under forudsætning af; at man ikke har taget produktet i brug.
Korrekt?
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 17:06 |
|
Ps. Ovenstående må vist betegnes som returret?
..oder?
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 01-06-07 20:04 |
|
Citat og nej man har ikke fortrydelsesret på almindelige køb ved kassen |
Forkert BjarneD !!!!
Det kan du tro, at du har - hele 8 dage.
Ved produktkøb på nettet har du 14 dage.
Ved serviceydelser - ingen fortrydelsesret.
Alt iht købeloven.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 01-06-07 20:44 |
|
Citat Det kan du tro, at du har - hele 8 dage. |
FORKERT! Desværre kun hvis butikken er kundeserviceminded.
Her er linket igen hvor du kan læse: http://www.forbrug.dk/oss/62/
Citat Når du handler i en butik, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Du er bundet af aftalen, medmindre butikken skilter med, at de tilbyder returret eller ombytningsret. Eller du kan aftale det direkte med sælger og få det skrevet på kvitteringen. |
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 01-06-07 22:06 |
|
BjarneD -> Det forklarede min mor mig faktisk også forleden, men
....ka' man stole på mor?
Ja, det ka' man altså godt
Hej mor...
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 01-06-07 22:21 |
|
Sorry.
Jeg har ikke gjort mit hjemmearbejde ordentligt og erkender, at jeg var for hurtigt ude mht handel i murstensbutikker.
Heldigvis er det dog sådan, at mange butikker tilbyder denne fortrydelsesret på 8 dage, men altså ikke med hjemmel i eksisterende lovgivning.
Bukker og nejer.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|